کد خبر: ۱۰۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۷

مدیرعامل بلک بری: ممکن است در سال آینده تولید موبایل های خود را متوقف کنیم




بلک بری که روزگاری در صدر صنعت تلفن های هوشمند قرار داشت، اکنون به تعطیل کردن کسب و کار خود می اندیشد.

جان چن، مدیرعامل بلک بری، به تازگی در مصاحبه ای اعلام کرده است که هدف شرکتش فروش ۵ میلیون تلفن هوشمند، در سال آینده است. چن در ادامه صحبت های خود تاکید کرده که در صورت نرسیدن به این هدف، بلک بری ممکن است تولید موبایل را متوقف کند و با این صنعت خداحافظی نماید.

بر اساس آخرین گزارش مالی بلک بری، این شرکت در یک فصل توانسته تنها ۸۰۰ هزار دستگاه موبایل را به فروش رساند، اما مدیران امیدوارند که با ورود Priv به بازار، این آمار دستخوش تغییر شود و هدف ۵ میلیون دستگاه در سال، محقق گردد.

BlackBerry Priv، محصولی اندرویدی با کیبوردی کشویی است که آخرین تیر این شرکت برای باقی ماندن در بازار رقابت، به شمار می رود.

BB10 به عنوان سیستم عامل اختصاصی بلک بری، هرگز نتوانست توجه کاربران را به خود جلب نماید و همین موضوع باعث شد تا این شرکت روی به اندروید آورد. حال مشخص نیست که آیا این اقدام ادامه خواهد داشت یا بلک بری باز هم نسبت به تولید موبایل هایی با سیستم عامل BB10 ادامه خواهد داد.

چن در مصاحبه خود در رابطه با این موضوع چنین گفته است: «بازار BB10 در حال حاضر محدود به کسب و کارهایی می شود که احتیاج به امنیت بسیار بالایی دارند. مجموعه های دولتی و بیمارستان ها از جمله مشتریانی هستند که در حال حاضر از این سیستم عامل و دستگاه های مبتنی بر آن استفاده می کنند. بر همین اساس ما به پشتیبانی از این سیستم عامل ادامه خواهیم داد و آپدیت های لازم برای آن را ارائه خواهیم کرد. اما با توجه به اینکه مشتریان دستگاه های خود را در بازه های زمانی کوتاه تعویض نمی کنند، احتمال اینکه سخت افزار جدیدی بر پایه این سیستم عامل تولید شود، بسیار پایین است.»

فروش پنج میلیون دستگاه در سال، برای شرکت هایی همچون اپل و سامسونگ در یک چشم بر هم زدن رقم میخورد، اما رسیدن به آن برای مجموعه ای همچون بلک بری، می تواند امر بسیار دشواری باشد. به نظر شما این شرکت قدیمی با استفاده از اندروید می تواند به حیات خود ادامه دهد یا باید به زودی نام آن را در دفتر خاطراتمان یاد داشت کنیم؟