کد خبر: ۱۰۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۶

احتمال وجود زائران ایرانی در جمع جانباختگان دفن شده در عربستان


معاون حج و زیارت از احتمال وجود زائران ایرانی در جمع جانباختگان دفن شده در عربستان خبر داد و گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان نمی‌توان پیش بینی کرد که جانباختگان ایرانی نیز در بین این اجساد هستند که امیدواریم زائران ایرانی در بین این اجساد نباشند.
حمید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره دفن یک‌هزارو 400 جسد در فاجعه منا در روزهای اولیه اظهار کرد:  طبق بررسی‌های صورت گرفته این آمار درست است و در روزهای‌های اولیه مجوز دفن یک‌هزارو 400  جانباخته منا صادر شده است که اثر انگشت تمامی پیکرها به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که سازمان حج و زیارت در حال بررسی این موضوع است، گفت: با توجه به اینکه سرنوشت 67 نفر دیگر اطلاعی در دسترس نیست، این احتمال وجود دارد که زائران ایرانی نیز در بین آن‌ها باشد که این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

محمدی با بیان این مطلب که در حال حاضر به هیچ عنوان نمی‌توان پیش بینی کرد که جانباختگان ایرانی نیز در بین این اجساد هستند که امیدواریم زائران ایرانی در بین این اجساد نباشند.

معاون سازمان حج و زیارت در خاتمه تصریح کرد:  بررسی اثر انگشتان زمانبر بوده و در حال حاضر نمی‌توان زمان مشخصی را مطرح کرد که آیا جانباختگان ایرانی در بین این اجساد بوده یا خیر. اما می‌توان گفت تیم‌های در تلاشند تا هر چه سریعتر اجساد شناسایی شوند.