کد خبر: ۱۰۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۲

نجات 20 نفر از میانه شعله های آتش در یک مجتمع مسکونی


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش‌سوزی گسترده در یکی از مجتمع‌های مسکونی شمال تهران خبر داد و گفت: در این آتش‌سوزی ۲۰ تن از ساکنان نجات یافتند.
 

سیدجلال ملکی در گفتگو با مهر با اعلام جزئیات حادثه آتش سوزی که بامداد جمعه در یکی از مجتمع های مسکونی به وقوع پیوسته بود، افزود: ساعت ۲:۳۹ بامداد جمعه در خیابان جعفری محله دربند آتش سوزی در یکی از مجتمع های مسکونی به وقوع پیوست که با اعلام خبر این آتش سوزی، بلافاصله ۵ ایستگاه همراه خودروهای تنفسی، نردبان و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: با حضور آتش نشانان در محل حادثه مشخص شد در یک مجتمع مسکونی چهارطبقه که دارای ۲۴ واحد مسکونی و دو طبقه پارکینگ بود، دو دستگاه خودروی سواری در طبقه منفی یک به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شده بودند که به خاطر وقوع این آتش سوزی، دود زیادی در طبقات بالایی جمع شده بود و باعث ایجاد وحشت ساکنان مجتمع شده بود.

ملکی افزود: به توصیه آتش نشانان همه ساکنان در واحدهای خود در کنار بالکن ها ماندند، زیرا راه پله ها با وجود دود غلیظ به شدت ناایمن شده بود. بلافاصله آتش نشانان با مشخص کردن کانون آتش، ابتدا اقدام به خاموش کردن هر دو خودروی سواری شعله ور شده کردند و سپس با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به خارج کردن دود غلیظی که ناشی از آتش سوزی بود، کردند.

وی گفت: با انجام عملیات نجات، آتش نشانان همچنین موفق شدند ۲۰ تن از ساکنان مجتمع مسکونی را که در میان شعله ها و دود ناشی از آتش سوزی محبوس شده بودند به سلامت و بدون آسیب دیدگی خارج و به فضای باز منتقل کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: پس از تخلیه دود و خاموش کردن شعله ها، محل آتش سوزی تحویل مالک و نیروهای انتظامی حاضر در محل حادثه شد.

ملکی افزود: علت وقوع این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یاب سازمان آتش نشانی و کارشناسان پلیس در دست بررسی است.