کد خبر: ۱۰۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۱

نفت به مرز 54 دلار رسید


قیمت نفت در معاملات امروز 90 سنت افزایش یافت و به 53 دلار و 95 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش   رویترز، پس از آنکه صورت مذاکرات فدرال رزرو آمریکا نشان داد که این نهاد عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد و یک گروه پیش بینی کننده تاثیرگذار پیش بینی کرد که قیمت ها افزایش یابد، قیمت نفت روز جمعه افزایش خود را ادامه داد و در مسیر بیشترین افزایش هفتگی در 6 سال گذشته قرار گرفت.
بر اساس این گزارش قیمت هر بشکه نفت برنت امروز 90 سنت، معادل 1.7 درصد افزایش یافت و به 53 دلار و 95 سنت رسید و در مسیر افزایش قیمت 12 درصدی هفتگی قرار گرفت. قیمت نفت خام آمریکا نیز یک دلار و 35 سنت، معادل 2.7 درصد افزایش یافت و به 50 دلار و 78 سنت رسید که بالاترین رقم از بیش از 2 ماه اخیر بود.
صورت مذاکرات بانک مرکزی آمریکا نشان داد که تعداد بیش از حد انتظاری از سیاستگذاران موافقت کرده اند تا فعلا برای اولین افزایش نرخ بهره یک دهه گذشته دست نگه دارند. این اخبار همچنین در روز جمعه موجب تقویت شاخص ها در بازار بورس شد و شاخص های مهم اروپایی به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسیدند.
گروه پیش بینی کننده پیرا انرژی روز پنجشنبه با انتشار گزارشی پیش بینی کرد که قیمت نفت تا پایان سال آینده به 70 دلار برسد و در سال 2017، بشکه ای 75 دلار معامله شود.
تاماس وارگا، تحلیلگر نفتی در موسسه پی وی ام اویل اسوشییتس گفت: «صورت مذاکرات فدرال رزرو و پیش بینی های گروه پیرا  امروز عامل اصلی حرکت قیمت هاست.»
«این افزایش ممکن است برای مدت کوتاهی پایدار بماند، اما احتمالا هفته آینده از دست خواهد رفت، زیرا ما به طور کلی در بازار با فزونی عرضه قرار داریم.»
سرمایه گذاران در انتظار آمارهای مربوط  به تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا هستند که انتظار می رود اواخر امروز توسط موسسه بیکر هاگز منتشر شود.
در خاورمیانه، پس از شهادت یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران در نزدیکی حلب، جایی که وی مشغول ارائه مشورت به ارتش سوریه بوده، تنش ها افزایش یافته است.