کد خبر: ۱۰۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۵

امتناع مك‌كارتي از رياست مجلس نمايندگان



پس از شوك كناره‌گيري جان بينر از سمت رياست كنگره امريكا، بسياري اميدوار بودند كه تا انتهاي هفته گذشته جانشين او مشخص شود. بسياري به كوين مك كارتي كه رهبر اكثريت جمهوريخواهان در كنگره را بر عهده دارد، اميد بسته بودند. اما او به ناگاه اميد همه را نااميد كرد و در اقدامي غافلگير‌كننده اعلام كرد كه علاقه‌اي براي در اختيار گرفتن اين پست ندارد.شواهد از پشت پرده‌هاي اردوگاه جمهوريخواهان نشان مي‌دهد، در حال حاضر تندروهايي در مجلس نمايندگان امريكا وجود دارند كه حتي حاضر نيستند شخصي مانند مك كارتي به رياست مجلس دست يابد و معتقدند بايد فردي تندرو‌تر در برابر سياست‌هاي باراك اوباما قرار بگيرد. از همين رو بود كه مك كارتي عطاي كرسي رياست مجلس را به لقاي آن بخشيد تا از زير بار انتقادها و فشارهاي تندروهاي كنگره خارج شود. مك كارتي تنها بهانه‌اي كه براي عدم حضور در انتخابات رياست مجلس نمايندگان امريكا داشت، اين بود كه اكنون جمهوريخواهان براي اتحاد نيازمند حضور چهره‌اي جديد هستند.

شوك سوم در كنگره امريكا

پس از استعفاي بينر و انصراف مك كارتي از حضور در انتخاب رياست كنگره امريكا، شوك سوم را پل رايان وارد كرد. مك كارتي پس از انصراف خود اعلام كرد كه علاقه‌مند است پل رايان، نامزد سابق معاون اولي رياست‌جمهوري در سال ٢٠١٢ بر مسند رياست كنگره امريكا تكيه بزند از همين رو بسياري از نگاه‌ها به سمت پل رايان رفت تا او به عنوان عامل وحدت‌بخش جمهوريخواهان وارد صحنه انتخابات رياست كنگره شود. اما بلافاصله رايان شوك ديگري را به جمهوريخواهان وارد كرد. دفتر رايان پس از اظهارات مك كارتي در بيانيه‌اي با تشكر از تشويق او براي پست رياست مجلس امريكا، گفت كه براي اين پست نامزد نخواهد شد.

گزينه‌هاي پيش رو

اكنون گزينه‌هاي ديگري براي رياست مجلس نمايندگان امريكا مطرح هستند، از جمله آنها كه رقيب مك كارتي به حساب مي‌آمد اما شانسي براي رياست نداشت، جيسون چفتز از يوتا است. ديگر گزينه دنيل وبستر از فلوريدا است. از ديگر گزينه‌هاي مطرح در اين مورد مي‌توان به گرگ والدن، مايك كوناوي و بيل فلورس اشاره كرد.