کد خبر: ۱۰۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۲

١٢ هزار ایمیل و امضا برای اصلاح قانون سفر خارجی زنان

 

شرق:معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: درباره اصلاح قانون خروج زنان از کشور، معاونت امور زنان و خانواده ١٠٤٠ ایمیل و ١١ هزار امضا خطاب به این معاونت، معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و شخص رئیس‌جمهور دریافت کرد که در آن نسبت به ممانعت همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان برای خروج او از کشور اعتراض شده بود.

 شهیندخت مولاوردی در نشست خبری هفتمین کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده افزود: با توجه به فاصله‌ای که از زمان تصویب قانون گذرنامه در کشور می‌گذرد و زنان در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی و بین‌المللی حضور پیدا کرده‌اند می‌توان با بررسی تبصره‌هایی در قانون اصلاحاتی را به وجود آورد. علاوه بر آن در قانون تخفیف‌هایی نیز در نظر گرفته شده است؛ به عنوان نمونه سفر مقامات سیاسی، سفر برای حج واجب یا درمان‌های ضروری بدون مجوز همسر و اخذ ترتیبات قانونی امکان‌پذیر است.

 وی با اشاره به اعتراض یکی از مراجع عظام نسبت به پیشنهاد معاونت زنان برای اصلاح قانون خروج زنان از کشور اظهار کرد: ما قرار است متنی را آماده کنیم و منظور خود را توضیح دهیم. در تعامل با مراجع عظام هستیم و این مبحث را با حوزه‌های علمیه پیش می‌بریم.

مولاوردی همچنین گفت: به منظور کاهش و مهار آسیب‌های خانواده نیاز به تبیین درست و اصولی خانواده و شناخت درست از آسیب‌هایی داریم که آن را تهدید می‌کند. در این شرایط حمایت دولت مطرح می‌شود؛ اما چگونگی حمایت و دخالت دولت در این زمینه محل مناقشه است. وی افزود: برخی تحلیلگران در زمینه خانواده ابراز نگرانی می‌کنند. به عقیده آنان خانواده به مرز فروپاشی رسیده است؛ اما بعضی دیگر معتقدند که خانواده همچنان باعث قوام جامعه است و می‌توان با تشریک مساعی دولت، خانواده و نهادهای مدنی، از شدت آسیب‌های مربوط به آن کاست. اصل، وجود این آسیب‌هاست؛ ولی نمی‌توان آنها را ریشه کن کرد.