کد خبر: ۱۰۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۲

لاریجانی: روسیه پیش از حمله به داعش با ایران مشورت کرده است


رئیس مجلس با اشاره به حمله هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه گفت: قبل از این اقدامات مشورت‌هایی با ایران داشتند تا ائتلافی برای مبارزه با تروریسم تشکیل شود.

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با رئیس مجلس سنای لهستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی پس از این نشست مشترک با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح مسائل مطرح شده در دیدار دو جانبه روسای مجالس ایران و لهستان پرداخت و  اظهار داشت: خوشحالیم رئیس سنای لهستان در راس یک هیئت عالی رتبه به ایران تشریف آوردند و از اینکه دعوت ما را پذیرفتند از آنها تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران و لهستان صدها سال با یکدیگر ارتباط نزدیک داشتند، گفت: در جنگ جهانی دوم 120 هزار نفر از مردم لهستان به ایران پناهنده شدند و ایران در نهایت احترام از آنها پذیرایی کرد. لذا ایران و لهستان در همه شرایط روابط صمیمانه و دوستانه‌ای داشتند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان بر همین اساس گفت: در جلسه‌ای که خدمت ایشان داشتیم در زمینه همکاری‌های پارلمانی و گسترش روابط اقتصادی صحبت کردیم. همچنین در مورد گسترش همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز، کشتی‌سازی و واگن و سایر صنایع دیگر بحث شد.

لاریجانی افزود: همچنین در مورد تصویب قوانینی مثل اجتناب از مالیات مضاعف و قوانینی که به تسهیل سرمایه‌گذاری در کشور بینجامد، صحبت شد.

وی تاکید کرد: در این دیدار در مورد مسائل مهم منطقه‌ای مانند وضعیت آشفتگی که در منطقه بوسیله تروریست‌ها صورت گرفته و یا بحران‌آفرینی در فلسطین و مشکلاتی که در سوریه، عراق و افغانستان به خاطر حضور تروریست‌ها ایجاد شده است، بحث شد.

رئیس مجلس در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد که سفر رئیس سنای لهستان به ایران به ارتقاء سطح روابط سیاسی و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی و همکاری دانشگاهی و فرهنگی منجر شود.

لاریجانی در بخش دوم سخنان خود در پاسخ به سوالی در مورد ارزیابی خود از حملات اخیر روسیه به مواضع داعش در کشور سوریه اظهار داشت: اکنون یک مقدار قضاوت کردن در مورد حمله روسیه به سوریه زود است. البته قبل از این اقدامات، مشورت‌هایی با ایران داشتند تا برای مبارزه با تروریسم ائتلافی تشکیل شود.
وی بر همین اساس تصریح کرد: تا اینجا با دقت نظر عمل کرده‌اند اما باید دید چقدر ادامه خواهد داشت و با چه کیفیتی ادامه می‌یابد
منبع: تسنیم