کد خبر: ۱۰۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۱۷

هشدار وزیر نفت به وزیر صنعت: دیگر تعهد تامین سوخت مایع نمی‌دهیم + سند

یکی از موضوعاتی که طی ماههای گذشته رواج قابل توجهی در رصد رسانه ای کشور پیدا کرده است، نامه نگاری وزرای اقتصادی دولت با همدیگر است که در خلال آن، نکات مهم و جالبی به چشم می‌خورد که از جمله مشهورترین و مهمترین آنها، نامه ۴ عضو کابینه درباره مشکلات بازار سرمایه بود که بازتاب های فراوانی پیدا کرد و حتی معاون رییس جمهور بیان کرد که بهتر بود این نامه مهر “محرمانه” داشت!


به گزارش تیک، یکی از نامه‌های جالب دیگر در این خصوص را می توان توضیحات مکتوب زنگنه وزیر نفت به نعمت زاده وزیر صنعت دانست که در آن موارد قابل توجهی ذکر شده است. بر اساس این نامه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، زنگنه تاکید کرده است که مصرف گاز طبیعی در کشور از مزیت بسیار بالایی نسبت به مصرف فرآورده های مایع نفتی برخوردار است.

وزیر نفت در ادامه با اشاره به احداث خطوط گازرسانی در اکثر استانهای کشور، از نعمت زاده خواسته است به کلیه واحدهای تابعه ابلاغ کند که از این پس، در احداث واحدهای جدید صنعتی یا موافقت‌های اصولی، سوخت اصلی و اول کلیه صنایع، گاز طبیعی منظور شده و در انتخاب محل واحد صنعتی نیز نزدیکی به خطوط اصلی گازرسانی مورد توجه قرار بگیرد.

87727_195

بیژن نامدار زنگنه در بخش دیگری از این نامه رسمی که اواخر تیرماه امسال نگارش شده، با بیان اینکه از این پس نفت کوره به عنوان سوخت دوم واحدهای صنعتی در حد ضرورت تخصیص داده خواهد شد، اعلام کرده است که به جز در استان سیستان و بلوچستان، از این پس در سایر نقاط کشور وزارت نفت هیچگونه تعهدی در تامین سوخت مایع به عنوان سوخت اصلی کارگاهها، کارخانه ها و واحدهای مختلف صنعتی بر عهده نخواهد داشت.

حال باید منتظر ماند و دید بر اساس استدلال وزیر نفت که صادرات نفت خام را از گاز طبیعی راحت تر می داند، وضعیت صادرات نفت ایران در ماههای آینده چقدر رشد خواهد کرد؟

*صبحانه