کد خبر: ۱۰۶۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

سردار صفوی:شهید همدانی نقش مهمی آموزش جبهه مردمی مقاومت سوریه داشت


 فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت:سردار شهید حسین همدانی نقش مهمی در ارائه راهنمایی نظامی و مستشاریی به جبهه مردمی مقاومت در سوریه داشت.


به گزارش ایرنا،سردار سرلشگر سید یحیی صفوی،روز شنبه در چهارمین روز از کنگره ملی سرداران و دو هزار و 437شهید چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی(ره) افزود:این شهید سرافزار اسلام، نقش مهمی در آموزش نیروهای مردمی و ارتش سوریه برای مقابله با گروههای تروریستی تکفیری داعشی و جبهه النصره داشت.
به گزارش ایرنا،سردار سرلشگر شهید حسین همدانی ،روز پنجشنبه
شانزدهم مهرماه هنگام ارائه مستشاریی نظامی به گروه های مردمی جبهه مقاومت سوریه ،به دست گروه های تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
به گفته وی،ایران،روسیه و عراق و حزب الله لبنان از محور مقاومت ملت و مردم سوریه در برابر گروه های تروریستی داعش حمایت می کنند، چرا که در پنج سال گذشته، گروه داعش بیش از 250هزار نفر از مردم سوریه را زخمی و یا کشته است.
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت:سازمان های اطلاعاتی آمریکا،انگلیس و رژیم صهیونیستی با پول برخی کشورهای عربی، گروه تکفیری ها را به جان مردم انداخته اند.
صفوی گفت:برای ایستادگی در برابر صهیونیست ها و خثنی کردن توطئه داعش جنایتکار ،ایران به کمک دولت و ملت سوریه رفته است.
وی یادآور شد:ایران،برای دفاع از عتبات عالیات به کمک دولت و ملت عراق رفته است و اگر مستشار نظامی ایران به مردم این مناطق نبود، وضعیت به گونه ای دیگر رقم می خورد.
صفوی گفت:حضور شهیدان قهرمانی چون شهید همدانی که به ارتش سوریه راهنمایی نظامی می داد و تجربه دفاع مقدس را در اختیار یگانه های مردمی آموزش می داد،باعث شد ،گروه های تکفیری نتوانند به عتبات عالیات حمله کنند.
وی یادآور شد:گروه تروریستی داعش ،افراد پلیدی هستند که جنین را از شکم مادر بیرون آورده اند و آن را مقابل چشم مادرش کباب کرده اند.
به گفته وی،این گروه های تروریستی نه بویی از اسلام برده است و نه بویی از انسانیت و روش آن و شقاوت و جنایات آنها،همان روش صهیونیستها می باشد.
سردار صفوی تاکید کرد:تاکنون 9 میلیون نفر از مردم عراق و سوریه به دلیل جنایت های داعش ،از شهرهای خود آواره شده اند و بسیاری از مردم شهرهای دیگر سوریه به سمت دمشق یا بغداد آمده اند و سه میلیون نفر نیز از مردم سوریه و عراق به سمت کشورهای دیگر
رفته اند.
به گفته وی،اگر رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری،که رهبری بلاد اسلام می باشند، نبود، داعش حتی عتبات و عالیات را تصرف و تخریب کرده بود.
صفوی یادآور شد:فرزندان انقلاب اسلامی نه تنها در ایران بلکه در ایجاد امنیت در سوریه و عراق در مقابله با توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش محوری ایفا کرده اند.
به گفته وی ،این قدرت و عظمت ملت و اقتدار ایران ،روحیه مکتب مقاومت را در بحرین و یمن و سوریه تقویت می کند.
وی،به حمله گستاخانه عربستان به مردم بی دفاع یمن اشاره کرد و گفت:رژیم آل سعود با بمب های پنج میلیون و 600دلاری به یمن حمله می کند و تا حالا حتی یک تیر هم به سمت رژیم اشغالگر قدس شلیک نکرده است.
به گفته وی،ایران امروز از اقتدار بالایی برخوردار است و سپاه پاسداران عامل اقتدار ملی در سطح منطقه و فرا منطقه ای است.
سردار سرلشکر صفوی، به رشادت های بی نظیر رزمندگان چهارمحال و بختیاری در قالب تیپ قمر بنی هاشم علیه السلام اشاره کرد و گفت:
تاریخ نویسان باید تاریخ این استان را از زمان گذشته تا زمان معاصر که سرشار از حرکت های ضد استبدادی و ضد استکباری بوده است، را مکتوب کنند.
صفوی تاکید کرد: اتکاء قلوب مردم و رزمندگان به خداوند، وحدت و انسجام مردم و مسوولان و روحیه ایثار و فداکاری و جهادی سه شاخص مهم دفاع مقدس است،که می توان با آن در برابر همه دشمنان ایستاد.
به گزارش ایرنا،کنگره سرداران و دو هزار و 437شهید گلگون کفن چهارمحال و بختیاری از روز پانزدهم مهرماه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه آغاز شد و تا بیست و دوم مهرماه ادامه دارد.