کد خبر: ۱۰۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۳۲۶

محل دقیق شهادت سردار همدانی+عکس


علاقمندان به مشاهده وضعیت کنونی سوریه، تقسیم جغرافیایی کشور سوریه در بین معارضین مسلح، دولت سوریه و داعش می توانند در زیر آخرین نقشه وضعیت نیروهای درگیر را ببینند؛ در نقشه‌های مربوط محل دقیق شهادت سردار همدانی نیز آمده‌ است.

سردار حسین همدانی معروف به ابو وهب ژنرال مستشاری ایرانی در سوریه که سالیان دراز از زمان انقلاب و قبل از جنگ تحمیلی مبارزات خود را برای تثبیت انقلاب اسلامی از کردستان شروع کرد، بالاخره بعد از گذشت بیش از 35 سال مبارزه در راه حق در تعقیب و گریز با نیروهای داعش  به شهادت رسید.

به گزارش  مسیرآنلاین، بر پایه گزارش‌های اولیه شهادت وی بر اثر واژگونی ماشین حامل وی در جاده خناصر – أثریا در جنوب شرق حلب در مسیر استان حماء و درست ٤٨ ساعت پس از آغاز حمله سراسری ائتلاف جدید ایران – روسیه در شمال این استان علیه مخالفان مسلح سوری بوده است.

شمخانی نیز در خصوص نحوه شهادت ابو وهب گفته است: « با توجه به تحولات سه هفته گذشته در منطقه عمومی شامات و با توجه به حضور روسیه، فعال شدن ارتش سوریه و از دست رفتن روحیه تکفیری ها، این شهید بزرگوار مشغول شناسایی منطقه ای بود که بتواند قدرت مشاوره ای خود را به درستی ارائه کند. این حادثه به دلیل شناخت لحظه ای او صورت گرفت چون آدم ناشناسی بود و با سه نفر همراه بود که وی در حادثه ای خودرویی و در صحنه شناسایی به شهادت رسید»

علاقمندان به مشاهده وضعیت کنونی سوریه، تقسیم جغرافیایی کشور سوریه در بین معارضین مسلح، دولت سوریه و داعش می توانند در زیر آخرین نقشه وضعیت نیروهای درگیر را ببینند؛ در نقشه های زیر محل دقیق شهادت سردار همدانی نیز آمده است: