کد خبر: ۱۰۶۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۵

یک مسوول: دولت یازدهم پست را از ورشکستگی نجات داد


 مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم پست در این استان و سطح کشور از ورطه ورشکستگی نجات یافت.

محمد شفیعی روز شنبه همزمان با روز جهانی پست در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توسعه کسب و کار، چابک سازی شبکه پستی، جذب بازارهای جدید و ارزیابی داراییها، تجهیزات و امکانات طی دو سال گذشته از جمله اقدامات برای نجات پست از ورشکستگی و کاهش زیاندهی آن بوده است.
وی گفت: هم اینک پست خراسان رضوی به وضعیت پایداری به لحاظ درآمد و هزینه رسیده و زیان انباشته سالهای گذشته را نیز جبران کرده است.
مدیرکل پست خراسان رضوی با اشاره به رشد 28 درصدی مرسولات پستی این استان طی امسال افزود: در شش ماه نخست امسال 29 میلیون مرسوله پستی در خراسان رضوی جا به جا شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد چشمگیری دارد.
وی سرانه مرسولات پستی را در خراسان رضوی تا پایان امسال 10 مرسوله پیش بینی کرد.
شفیعی رشد ترافیکی در برخی از مرسولات و ارائه خدمات جدید را از دلایل افزایش سرانه مرسولات در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: رونق تجارت و خرید الکترونیکی از خدمات ایجاد شده در این خصوص بوده است.
وی ادامه داد: امسال خرید و فروش اینترنتی در استان خراسان رضوی 150 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد یافته است.
مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: خرید و فروش اینترنتی یکی از جهتگیریهای مهم پست است بطوری که هرگونه جا به جایی شی در فضای مجازی می بایست در فضای پستی تعریف شود.
وی با بیان اینکه اگر پست در ارائه خدمات نوآوری نداشته باشد قادر به ادامه حیات نیست افزود: نوآوری ارائه خدمات و تنوع خدمات از اهمیت بسزایی در این زمینه برخوردار است.
شفیعی با اشاره به پایین بودن میانگین سرانه پستی در ایران ادامه داد: سرانه مرسولات پستی در ایران حدود 10 مرسوله به ازای هر نفر در سال است، در حالی که این میزان در جهان 50 مرسوله می باشد.
وی گفت: این در حالی است که در کشوری مانند آمریکا این شاخص هزار مرسوله برای هر شهروند در طول یک سال است و عمده ترافیک آنها رفتن به سوی تجارت الکترونیکی می باشد.
مدیرکل پست خراسان رضوی از دلایل کاهش سرانه مرسولات پستی در ایران را کمرنگ بودن پست در ترافیک و جا به جایی مرسولات و دخالت سایر نهادها و شرکتهای غیر مرتبط در این زمینه و جا به جایی مرسولات سامانه های حمل و نقل مانند تاکسی و اتوبوس عنوان کرد.
وی با اشاره به پیشگامی خراسان رضوی در راه اندازی برخی خدمات جدید پستی افزود: راه اندازی سامانه خدمات ویژه شهروندی یا پست تلفنی 193، راه اندازی پست ویژه فرودگاهی و تولید تمبر طلا و نقره از این جمله است.
معاون امور پستی اداره کل پست خراسان رضوی نیز گفت: خود پستی گری هم اکنون یکی از چالشها و موانع ادارات پست در خراسان رضوی و کشورمان به شمار می رود.
حسین تقوی افزود: بسیاری از نهادها، موسسات و شرکتها بطور مستقل مبادرت به جا به جایی مرسولات و حتی پاکت نامه می کنند و این اقدام دخالت در کار پست است.
وی گفت: پست متولی کار جا به جایی مرسولات در دنیا شناخته شده و مراجعه به پست اطمینان و کیفیت خدمات را در بردارد.
9 اکتبر برابر با 17 مهر ماه روز جهانی پست نامگذاری شده است