کد خبر: ۱۰۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۳

سفیر روسیه: مسکو آماده همکاری با لندن برای شناسایی مواضع داعش است



سفیر مسکو در لندن در صفحه توئیتر سفارت روسیه از آمادگی مسکو برای همکاری با انگلیس در خصوص شناسایی مواضع داعش در سوریه خبر داد.


به گزارش فارس، «الکساندر یاکونکو» سفیر روسیه در لندن در صفحه توییتر خود اعلام کرد، مسکو آماده همکاری با انگلیس بوده و همچنان منتظر دریافت اطلاعات از طرف بریتانیاییها در خصوص مواضع داعش در سوریه است.

وی در پیامی دیگر تأکید کرده بود: پس از گذشت 12 ماه از تشکیل ائتلاف غرب، داعش فقط و فقط گسترده تر شده بود اما تنها با شروع 10 روز از حملات هوایی روسیه نتایج و دستاوردهای مشهودی در داخل سوریه مشاهده شده است.

صبح امروز سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با افزایش حملات هوایی روسیه در شهرهای سوریه مواضع نیروهای تروریستی به شدت ضعیف شده به نحوی که بسیاری از نیروهای داعش به مناطقی شمالی و شمالی شرقی گریخته اند.

«آناتولی آنتونوف» معاون وزیر دفاع روسیه چند روز پیش اعلام کرده بود، مسکو آمادگی دارد تا از اطلاعات بدست آمده توسط ائتلاف غرب در سوریه استفاده کند و از اعضای این ائتلاف خواست تا اطلاعات مربوط به شناسایی مواضع گروه های تروریستی در سوریه را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

حملات هوایی روسیه در سوریه حدود ده روز پیش پس از درخواست «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود و با مجوز پارلمان روسیه آغاز شد که تا کنون انتقاد شدید کشورهای غربی را به دنبال داشته است.

آمریکا در سپتامبر سال 2014 با تشکیل ائتلافی بین المللی حملاتی را که ظاهرا گفته می شد علیه مواضع داعش است در سوریه آغاز کرد که البته این حملات بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و یا حتی اجازه دولت سوریه انجام شده بود.