کد خبر: ۱۰۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۳

افشاگری بازرس سابق درباره علت تمرکز کمیته حادثه بنغازی بر فعالیتهای هیلاری کلینتون



براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی ، یک بازرس سابق کمیته منتخب حادثه بنغازی در مجلس نمایندگان این کشور که تحت کنترل جمهوریخواهان است این کمیته را متهم کرد به عمد هیلاری کلینتون را هدف قرار می دهد تا دورنمای ریاست جمهوری او را به چالش بکشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) دو رسانه شبکه سی ان ان و روزنامه نیویورک تایمز گزارش دادند، سرگرد "برادلی پودلیسکا"، یک افسر اطلاعاتی در نیروی هوایی آمریکا که در آلمان خدمت می کرده اظهار داشته به دلیل مقاومت در برابر فشارهایی که به او به منظور متمرکز کردن تحقیقاتش بر نقش هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در حمله سپتامبر 2012 علیه کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی وارد شده از کار اخراج شده است.

وی در نظر دارد ماه آینده میلادی در دادگاه فدرال آمریکا شکایتی را در این خصوص ثبت کند.

برایان فالون، سخنگوی کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون اظهار کرد: این اتهامات جنجالی هستند. اظهارات این افشاگر جمهوری خواه متعلق به کمیته بنغازی قطعی ترین شواهد را تا به امروز مبنی بر این که تحقیقات درباره حادثه بنغازی از همان اول یک دستور کار حزبی داشته را ارائه می کند در حالی که این تحقیقات با پول مالیات دهندگان تامین می شوند.

با این حال کمیته مذکور روز شنبه شدیدا این گزارشهای رسانه ای را رد کرد.

سخنگوی کمیته بنغازی در بیانیه ای گفت: این کارمند بر خلاف ادعاهایش به این دلیل اخراج شد که از ناحیه خودش جانبداری و سوءنیت نامناسب در تحقیقاتش نشان داده بود. این کمیته شدیدا همه اتهامات او را رد می کند.