کد خبر: ۱۰۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۸

اظهارات داریوش ارجمند در جمع دانشجویان


داریوش ارجمند گفت: زیر طیف عظیمی از تبلیغات خشن قرار داریم و باید برای مقابله با آن خودمان را واکسینه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این بازیگر امروز 19 مهر ماه با حضور در مراسم معارفه دانشجویان جدید الورود دانشگاه «علم و فرهنگ» با اشاره به اینکه دنیای ما دنیای فرم شده و همه ما فرمالیت هستیم،اینگونه سخنانش را ادامه داد: در شهری که راه می‌رویم، در آرایش، لباس و سخن گفتن فرم وجود دارد که از محتوا تهی است و این اولین ضربه‌ای است که جامعه تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه آنچه دنیا به ما تحمیل کرده است، فرم‌هایی است که با حیوانات در آن مشترک هستیم اظهار کرد: من با بخش دوم عنوان این دانشگاه یعنی فرهنگ کار دارم، دانشگاه و فرهنگ دو بالی است که از طریق آنها می‌توانیم به سمت انسان شدن حرکت کنیم.

این بازیگر با بیان اینکه فرهنگ فرم کشور ما را از محتوا تهی کرده است، گفت: در حال حاضر زیر طیف عظیمی از تبلیغات خشن قرار داریم و باید برای مقابله با آن خودمان را واکسینه کنیم؛ دو دوره دانشجویی و سربازی دوره‌هایی است که اجتماع جوانان آینده ساز در آنجا صورت می‌گیرد بنابراین این واکسینه شدن و فرهنگ سازی در این جایگاه‌ها باید اتفاق افتد.

داریوش ارجمند با تاکید بر اینکه شما دانشجویان باید در کنار علم عالیه مراتب فرهنگ عالیه را هم سپری کنید، اظهار کرد: دانشجو بودن صفت بزرگی است و شما مصداق اوامر پیامبر اسلام یعنی اطلبو العلم هستید، در کنار علم باید مزین و مسلح به فرهنگ باشید زیرا همه چیز ما درون فرهنگ است.

وی با بیان اینکه شما آینده سرزمینی هستید که گذشته حیرت انگیزی دارد، گفت: شما وارث مردانی هستید که در شهر سوخته زابل جراحی هیپوفیز انجام می‌دادند و الکل را کشف کردند و فلسفه بودن ما را در جهان رقم زدند و اینها بخشی از فرهنگ دانشگاه شماست و شما موظف به شناخت فرهنگ خود هستید تا بدانید در چه عرصه‌ای می‌توانید کار آفرین باشد.

این بازیگر با بیان اینکه می‌شود از انرژی هسته‌ای بمب ساخت با آن مردم فلسطین را کشت و می‌شود برای سلامتی مردم و کشاورزی از آن استفاده کرد، تصریح کرد: بخش اول بی شک خالی از خرد است و شامل دانش صرف است.

ارجمند با اشاره به اینکه شما دانشجویان جهادگر هستید، تاکید کرد: باید برای چرایی دانشجو شدنتان پاسخ داشته باشید، زیرا دانشجو فقط سر کلاس نشستن و حفظ فرمول نیست بلکه باید جستجوی دانش بکنید و باید در زمان فارغ التحصیلی متفاوت با زمانی باشد که وارد دانشگاه می‌شود چون انسان در حال شدن است.

این بازیگر با بیان اینکه بعد از کتاب اخلاق ناصری، هیچ کتاب اخلاقی دیگری در ایران نوشته شده و همه آموزه‌های اخلاقی ما در آثار سعدی، مولانا، شمس و ... به طور پراکنده وجود دارد که هرگز در یک اثر جمع نشده‌اند، گفت: دانش بی فرهنگ به درد نمی‌خورد شما باید از فرم بگریزید، زیرا من معتقدم محتوا خود فرم ایجاد می‌کند اما فرم به تنهایی خالی از محتواست.

ارجمند با بیان اینکه دنیای ما دنیای کمیت‌هاست و همه به سبب کمیت‌ها احترام می‌شویم اظهار کرد: در شما دانشجویان منطق رشد می‌کند و دانشگاه‌ها گلستان است بنابراین شما باید انسان‌هایی محتوایی و دانشجویانی کیفی باشید و این دانشگاه علم و فرهنگ است که می‌تواند این دو را برای شما به ارمغان آورد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای دگرگون کردن سبک زندگی گذر از فرم به محتوا و گذر از کمیت به کیفیت اموری واجب است بیان کرد: از برکردن فرمول‌ها با ممارست به دست می‌آید ولی اینها به محتوا، اخلاق و کیفیت احتیاج دارد بنابراین اگر شما به چراها پاسخ دهید می‌توانید به راحتی به چگونگی‌ها نیز دست پیدا بکنید.