کد خبر: ۱۰۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۵

دولت های اسلامی برای مدیریت حرمین شریفین چاره ای بیندیشند


 آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت:مسلمانان و دولتمردان اسلامی باید فکری برای مدیریت حرمین شریفین داشته باشند.


به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: سال گذشته اربعین حسینی در کربلا بیش از 20 میلیون زائر به سلامت زیارت کردند، ولی عربستان نمی تواند سه میلیون زائر را مدیریت کند.
وی اضافه کرد: اسلام روز به روز وسعت بیشتری می گیرد و روزی خواهد آمد که ممکن است 10 میلیون انسان مسلمان در منا باشند و در این مورد باید برنامه ریزی شود.
آیت الله نوری همدانی در ادامه اظهار داشت: در اسلام برنامه ای داریم کسانی که مستطیع هستند اما از نظر سن و سال قدرت رفتن به حج را ندارند می توانند نایب بگیرند.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پرونده عربستان سعودی در مسائلی چون حمله به یمن سنگین است، تصریح کرد: این حکومت، قبیله ای می باشد که برای زمان جاهلیت بوده است.
وی بیان کرد: تا زمانی که پرچم انقلاب اسلامی ایران برافراشته و چراغ انقلاب روشن باشد، استکبار و ایادی آن چون عربستان با ما مخالف هستند و تا زمانی که فکر و فرهنگ انقلاب ما پابرجا باشد، دشمنی آنها با ما برقرار خواهد بود.
وی تاکید کرد: قدرت و عظمتی که مسوولان و مردم در سایه رهبری دارند دشمنان را به وحشت می اندازد و دیدیم چگونه نهیبی از سوی رهبر معظم انقلاب باعث عقب نشینی سعودی ها در ارتباط با فاجعه منا شد.
آیت الله نوری همدانی در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خدمت به مردم ثواب بالایی دارد و از ارزش های مهم اسلامی است، بیان کرد: خوشبختانه شخص وزیر بهداشت توانسته است فرد نمونه ای باشد و از جهت اجرایی کردن بیمه سلامت کار مهمی را برای کل مردم انجام داد تا آنان دغدغه ای از نظر درمان نداشته باشند.
وی ادامه داد: توجه وزارت بهداشت به اقشار کم درآمد که همان توجه به سفارش امام راحل است امری پسندیده برشمرده می شود و باید بدانیم بی بضاعت ها همیشه یاوران مردان خدا بوده اند.
وی افزود: توجه به اقشار کم درآمد نمونه ای از فرهنگ اسلامی است و باید کاری کنیم که هیچ فرد ایرانی دغدغه مسائل درمانی نداشته باشد.
فاجعه منا دوم مهرماه همزمان با روز عید قربان حین رمی جمرات زائران، بر اثر سوءمدیریت مسئولان سعودی رخ داد.
بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف در این فاجعه جان خود را از دست دادند که 465 زائر ایرانی بودند.
با گذشت حدود دو هفته از این فاجعه تلخ، هنوز پیکرهای همه جان باختگان به کشور منتقل نشده است و از سرنوشت 65 قربانی همچنان اطلاعی در دست نیست؛ تاکنون پیکر 308 قربانی این فاجعه به کشور انتقال داده شده است.
امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند.
قاضی زاده هاشمی در سفر به قم علاوه بر دیدار با آیت الله نوری همدانی با حضرات آیات جعفر سبحانی، ناصر مکارم شیرازی، لطف الله صافی گلپایگانی و حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و درخصوص فاجعه منا گفت و گو کرد.