کد خبر: ۱۰۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۲

نوربخش: خواب ایجاد شکاف در دولت، تعبیر شدنی نیست



مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به اینکه برخی تخلفات اقتصادی نظیر ماجرای بابک زنجانی در دولت قبل رخ داده و قابل پنهان کردن نیست، گفت: برخی‌ها منتظرند که شکافی در دولت تدبیر و امید بوجود آید اما این عده باید بدانند که خواب شکاف در دولت تدبیر و امید تعبیر شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، سیدتقی نوربخش در آئین کلنگ زنی درمانگاه مادر سرخه که با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، استاندار سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان و شهرستان سرخه برگزار شد، گفت: ایجاد امنیت اجتماعی بزرگترین رسالت سازمان تامین اجتماعی است.

وی تامین خدمات درمانی را دومین وظیفه سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: در دو دولت گذشته سازمان تامین اجتماعی که خود باید تامین کننده امنیت اجتماعی می‌بود، به حاشیه‌سازترین نهادها تبدیل شده بود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی مفتخر به تامین مستمری پنج میلیون مستمری‌بگیر اصلی و تبعی است و در سال 94 تاکنون این سازمان ماهانه 30 هزار میلیار ریال مستمری، بدون اتکا به منابع عمومی کشور، پرداخته است که به اندازه یارانه پرداختی به کل مردم کشور است.

نوربخش متوقف نشدن تولید و بیکار نشدن شاغلین در بخش تولید کشور را از اهداف سازمان تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: 10 هزار میلیارد ریال نیز برای تامین درمان و سه هزار میلیارد ریال نیز هزینه‌های دیگر از سوی این سازمان در سال‌جاری پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی 10 هزار میلیارد ریال افزون بر یارانه پرداختی دولت برای مردم، تامین اعتبار کرده است.

نوربخش، سازمان تامین اجتماعی را خاکریز اول کشور در برابر جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی دانست و گفت: این سازمان خطرپذیری مردم در عرصه اقتصادی شرایط تحریم را مدیریت می‌کند.

وی با اشاره به مسایل علنی اقتصادی مانند اقدامات بابک زنجانی که سازمان تامین اجتماعی کشور با آن درگیر بوده است، اضافه کرد: برخی برنمی‌تابند و مساله‌ای که در تیم اقتصادی دولت به صورت یک نامه عادی است را علنی می‌کنند و به انتظار این هستند که شکافی در دولت تدبیر و امید بوجود آید.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور تاکید کرد: این عده باید بدانند که خواب شکاف در دولت تدبیر و امید تعبیر نخواهد شد، زیرا دکتر روحانی رییس جمهوری، عزت کشور را می‌خواهند و رهبری نیز از رییس‌جمهوری و دولت حمایت می‌کنند.

همچنین محمد وکیلی، استاندار سمنان در این آیین اظهار کرد: دو مساله سلامت و امنیت دغدغه‌های مهم مردم هستند که در دولت تدبیر و امید به آن پاسخ مناسبی داده شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد سلامت و هزینه‌های بالای آن برای مردم نگرانی‌هایی داشتند که دولت یازدهم با برنامه‌ریزی و اجرای طرح تحول سلامت، بار سنگین درمان را از دوش مردم برداشت.

وی افزود: با وجود ناامنی و تجاوزهای مختلف در کشورهای منطقه، امنیت در ایران اسلامی در شرایط کنونی با همکاری نیروهای ارتش و انتظامی، به طور کامل در کشور حکمفرماست.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه درمانگاه مادر از سوی سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: این پروژه اولین پروژه کلنگ‌زنی شده در دو سال عمر دولت تدبیر و امید در استان سمنان است.

وکیلی انجام تعهدات گذشته را هدف اصلی دولت تدبیر و امید عنوان و خاطرنشان کرد: دولت یازدهم برای تحقق خواسته‌های مردمی و تحقق تعهدهای گذشته دغدغه داشته است.

وی افزود: دکتر روحانی، رییس جمهوری به دست اندرکاران دولت یازدهم همواره تاکید کرده است که پروژه‌ای را کلنگ‌زنی نکنند، مگر اینکه ساخت آن تا پایان عمر چهار ساله دولت یازدهم به اتمام برسد.

وی دانشکده پیراپزشکی را پروژه آماده بهر‌ برداری در سرخه اعلام کرد و گفت: این پروژه با جابه جایی تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز، قابل بهره‌برداری می‌شود.

استاندار سمنان با تاکید بر لزوم پیگری برای ساخت و تکمیل زمین چمن سرخه، تاکید کرد: تمام زیرساخت‌های لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی سرخه تامین است و از حضور سرمایه‌گذاران در این بخش استقبال می‌شود.