کد خبر: ۱۰۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۴

گمانه زنی برای مدیر عاملی استقلال



«ما موضوع دوشغله‌های ورزشی را پیگیری می‌کنیم؛ برای مثال مدیران پرسپولیس شامل این موضوع نمی‌شوند، اما به دنبال جایگزینی برای افشارزاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال هستیم»

. همین جمله از محمود گودرزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای استعدادیابی فدراسیون‌های ورزشی کافی بود تا دوباره سؤالی که چند هفته‌ای است در رسانه‌ها مطرح می‌شود تکرار شود؛ اینکه بهرام افشارزاده از استقلال رفتنی است؟ با این صحبت وزیر ورزش پاسخ به سؤال مذکور حالا کاملا مثبت است و به نظر می‌رسد وزیر ورزش عزمش را جزم کرده تا با تغییر در کادر مدیریتی باشگاه استقلال، به موضوع دوشغله‌ها در ورزش سروسامان بدهد. البته محمود گودرزی در حالی از رفتن افشارزاده از استقلال حرف زده که سرپرست کنونی باشگاه از این موضوع اطلاعی ندارد.
ولی آن را حرکتی درست می‌داند! بهرام افشارزاده در گفت‌وگویی که با تسنیم داشته در این مورد می‌گوید: «خودم خبر ندارم، ولی وقتی وزیر ورزش صحبت کند، معنایش این است که این حرف‌ درست است. از اول هم دنبال این بودیم که فردی پیدا شود تا اداره باشگاه استقلال را به او بسپاریم». افشارزاده، با تأیید این موضوع که دلیل رفتنش از استقلال به‌خاطر دوشغله‌بودن است، گفت: «با توجه به اینکه هم‌زمان در وزارت ورزش و باشگاه استقلال فعالیت می‌کردم، نظر بر این بود که فرد دیگری جایگزین من شود. با همه این تفاسیر، توانستیم در این مدت باشگاه استقلال را به خوبی اداره کنیم. اکنون هم تابع تصمیمات وزارت ورزش هستم و هر تصمیمی بگیرند، می‌پذیرم».
چه کسی سرپرست استقلال می‌شود؟
حالا سؤالی که به‌صورت جدی‌تر مطرح می‌شود، این است که وزارت ورزش و هیأت مدیره باشگاه استقلال چه کسی را به عنوان مدیرعاملی در نظر دارند؛ بهرام افشارزاده که خودش می‌گوید «در جریان گزینه‌ها نیست». ولی آن‌طور که از شواهد امر پیداست فعلا دو نام از بقیه مطرح‌تر هستند؛ اولی پندار توفیقی، یکی از اعضای هیأت‌مدیره باشگاه است و دیگری هم قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران است.

 اگرچه باشگاه استقلال به طور جدی این گمانه‌زنی‌ها را تأیید نکرده ولی به نظر می‌رسد حضور یکی از این دو نفر در رأس مدیریتی باشگاه استقلال جدی‌تر از سایر گزینه‌ها باشد. هرچند به نظر می‌رسد اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال نظر مساعدتری به توفیقی در مقابل قنبرزاده دارند؛ توفیقی این روزها در حالی به‌عنوان دبیر هیأت مدیره منصوب شده که سال گذشته علاوه بر اینکه عضو هیأت مدیره استقلال بود، مسئولیت بیشتر کارهای اجرائی باشگاه را هم برعهده داشت. برهمین اساس گفته می‌شود بهرام افشارزاده و برخی از اعضای هیأت‌مدیره، توفیقی را برای مدیرعاملی استقلال یا سرپرستی باشگاه به هیأت‌مدیره پیشنهاد کرده‌اند. اگرچه توفیقی روز گذشته گفت‌وگوی مشخصی مبنی بر ردکردن این پیشنهاد نکرد، ولی منصور قنبرزاده؛ دیگر گزینه‌ای که نامش به عنوان یکی از گزینه‌های مدیرعاملی استقلال مطرح می‌شود،

 همه چیز را «گمانه‌زنی» خواند و تأکید کرد کسی از باشگاه استقلال با او تماسی نداشته است: «مثل شما از تعدادی از خبرگزاری‌ها شنیده بودم. آنها نوشته بودند گمانه‌زنی‌ بوده و مشخص است که واژه «گمانه‌زنی» یعنی حدس و گمان؛ ولی در کل در این مدت هیچ‌کدام از اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال را ندیده‌ام. ضمن اینکه آدم برای حدس و گمان و شایعات نباید وقت بگذارد. اصلا در موردش فکر هم نکردم و دلیلی هم ندارد که فکر کنم. درحال‌حاضر استقلال از لحاظ فنی شرایط خوبی دارد و نباید خدای‌ناکرده با شایعات و حدس و گمان شرایط را طوری کنیم که به استقلال ضربه بخورد. این صحبت‌ها در حد حدس و گمان است؛ چون هیچ کس با من در این مورد صحبتی نکرده است، در نتیجه در این مورد نمی‌توانم نظری بدهم».