کد خبر: ۱۰۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۸

قاتل مرد مواد فروش، قصاص می شود


حکم قصاص مرد جوانی که دست به جنایت کینه‌جویانه زد و مرد مواد فروش را کشت، در دیوا‌ن‌عالی کشور تأیید شد. وقوع آتش‌سوزی عمدی در یک انبار پارچه و گونی در جاده تهران-کرج، ٢٨ اسفند سال ٩٠ به مأموران پلیس گزارش شد و کارآگاهان بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و برای پیگیری ماجرا راهی محل حادثه شدند. با حضور مأموران مشخص شد این انبار آتش گرفته و صاحب مغازه نیز در این آتش‌سوزی کشته شده است. کارآگاهان در ادامه پی بردند مقتول به مواد مخدر معتاد بود و با یک زن مواد‌فروش ارتباط داشت. بنابراین مأموران سراغ این زن رفتند و تحقیقات را از او آغاز کردند. با بازجویی از این زن مشخص شد یک زن با همدستی شوهرش دست به این جنایت زده‌اند.
 در ادامه با اطلاعاتی که مظنون اول ارائه داد، زن و شوهر شناسایی و دستگیر شدند. آنها بازجویی شدند و درنهایت شوهر این زن به قتل اعتراف کرد و به مأموران گفت: «چند وقت پیش متوجه شدم همسرم از مقتول مواد مخدر می‌خرید. برای همین به‌ شدت عصبانی شدم و تصمیم به انتقام گرفتم. روز حادثه با همسرم و دو نفر از دوستانم به سراغ مقتول رفتیم و من با شوکر او را کشتم. بعد از آن مغازه را به آتش کشیدیم و فرار کردیم». با این اعترافات دو همدست این مرد نیز دستگیر شدند و با اعتراف متهمان، پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که در جلسه رسیدگی متهمان سعی کردند جنایت را به گردن هم بیندازند.

 متهم اصلی به قضات گفت: «من خودم دست به قتل نزدم و دوستانم را برای این کار اجیر کردم». دوستان متهم نیز هر دو جنایت را انکار کردند و گفتند: «روز حادثه ما فقط متهم را همراهی کردیم و اصلا در قتل شریکش نبودیم». در پایان نیز به درخواست اولیای دم متهم ردیف اول به قصاص و دو همدستش هم به اتهام معاونت در قتل به ١٠ سال زندان محکوم شدند و همسر این مرد نیز به دو سال زندان محکوم شد. صبح دیروز این حکم در شعبه ٢٤ دیوان‌عالی کشور تأیید شد.