کد خبر: ۱۰۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۷

منتجب‌نيا: خط و نشان‌ها قبل از انتخابات باعث بي‌اعتمادي مردم مي‌شود



رسول منتجب‌نيا در  همايش«اعتماد ملي، سرمايه اجتماعي»با بيان اينكه اعتماد ملي، سرمايه اجتماعي است، تصريح كرد: آيا اعتماد ملي با صرف نامه و بيانيه و سخنراني مي‌تواند اعتماد مردم را جلب كند؟ اگر كسي در جامعه وجهه‌اش از بين رفته باشد، برگرداندن آن وجهه كار سختي است. وي با اشاره به اينكه اعتماد كردن تصادفي نيست،

همان طور كه بي‌اعتمادي تصادفي نيست، گفت: يكي از صحنه‌هايي كه مي‌توان از آن اعتماد ملي را محقق كرد صحنه انتخابات است. اگر در صحنه انتخابات هيات اجرايي در برخورد با كانديداها طوري برخورد كنند كه مردم فكر كنند آزادند و اگر حضور پيدا كنند حق‌شان ضايع نمي‌شود، اعتمادشان جلب مي‌شود و در غير اين صورت مردم بي‌تفاوتند و ما هرچه بگوييم، اعتماد چيزي نيست كه به سادگي محقق شود.

اعتماد كردن نياز به آرامش دارد و از اينجا به همه مسوولان مي‌گويم اگر بخواهيم اعتماد عمومي و مردم‌سالاري را به معناي واقعي كلمه محقق سازيم بايد شرايطي فراهم كنيم كه مردم با عشق و علاقه وارد صحنه شوند. اينكه كسي بيايد خط و نشان بكشد و از چند ماه قبل انتخابات يك گروه را تهديد و به ديگري اطمينان بدهد، موجب بي‌اعتمادي مي‌شود. منتجب نيا با تاكيد بر اينكه مسوولان با مردم شفاف باشند، گفت: شما شاهد بوديد كه در دولت گذشته گزارش‌هاي خلاف واقعي به گوش مردم رسيد كه با واقعيت در تضاد بود. البته تنها مساله دروغ نيست كه موجب سلب اعتماد مردم مي‌شود. مردم حس كردند كه عده‌اي دارند اموال عمومي و منافع ملي را تهديد مي‌كنند.


وي افزود: حالا هر روز روزنامه‌ها تيتري از اختلاس‌هاي دولت قبل دارند. در اين شرايط اعتماد مردم به دولت سلب شده بود. او با بيان اينكه من خطابم به دولت آقاي روحاني است كه مورد حمايت قاطع ما است، گفت: اگر بخواهيد اعتماد ملي را كه به دولت شده حفظ كنيم بايد ببينيد مردم از شما چه مي‌خواهند. نگاه نكنيد كه تندروها از شما چه مي‌خواهند، نگاه نكنيد تندروها از شما چه انتظاري دارند. اگر مطالبات مردم را برآورده كرديد روز به روز مقبوليت شما بيشتر مي‌شود. اين دولت استمرار اعتماد مي‌خواهد كه نياز به تحقق خواست مردم است. قائم مقام حزب اعتماد ملي تاكيد كرد: يكي از مطالبات مردم باز شدن فضاي سياسي و برطرف كردن فشار‌هاي غيرقانوني است. يكي ديگر از مطالبات گشايش مسائل اقتصادي است كه البته نسبت به گذشته شرايط بهتر شده است.

 منتجب‌نيا گفت: در سال جاري دو وظيفه مهم در انتحابات مجلس و خبرگان به عهده داريم و نياز به حضور احزاب در صحنه وجود دارد. بايد نقش خود را به خوبي بشناسيم و مردم را وارد صحنه كنيم. اگر مردم حضور پرشور نداشته باشند هم نظام تضعيف و هم زمينه براي افراد تندرو فراهم مي‌شود و اين را خوب مي‌دانيم كه اگر مجلس متحول نشود دولت روحاني تضعيف خواهد شد. قائم مقام دبيركل حزب اعتماد ملي با اشاره به نزديك شدن به انتخابات‌هاي پيش رو و لزوم آگاهي بخشي به مردم تصريح كرد: بايد مردم را پاي صندوق‌ها آورد و اصلاح‌طلبان وارد صحنه شوند كه با لطف خداوند همه اصلاح‌طلبان با يك آهنگ وارد انتخابات شوند.