کد خبر: ۱۰۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۲۱

خودروسازان ایرانی به دنبال مشارکت با خودروسازان خارجی‌


معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه بازارهای صادراتی خودرو بیاد بیشتر شود، گفت: خودروسازان در حال مذاکره با شرکت ها و برندهای معتبر جهان برای قراردادهای جدید هستند تا با سرمایه گذاری مشترک و صادرات ۳۰ درصد از تولیدات، همکاری کنند.
به گزارش خبرگزاری میزان، محسن صالحی نیا در نخستین همایش بین المللی سیاست های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال اظهار کرد: این مشارکت ها در قالب قراردادهای همکاری مشترک است و بخشی از آن سرمایه گذاری هایی است که تولیدکنندگان به اشتراک می گذارند.

وی افزود: دانش فنی، سرمایه گذاری، پلتفرم ها و دیگر موارد با توجه به بسته تعریف شده (تا حدی که مشارکت 50 درصدی محقق شود) را طرف های خارجی فراهم می کنند.

صالحی ابراز امیدواری کرد: مطابق چشم انداز تعریف شده در صنعت خودرو باید تا سال 1404 به مرز 30 درصد صادرات دست یابیم و باید قراردادها با اهداف و سیاست های کشور تطبیق یابد.

وی گفت: وقتی پلتفرمی برای تولید به اشتراک گذاشته شود، قطعه سازان در قالب تعریف شده مطابق قرارداد با تولید قطعات اصلی - به مرور و با توجه به توانمندی های موجود به تولید سایر قطعات خواهند پرداخت.

صادرات 16 هزار خودرو به خارج
وی همچنین با اعلام اینکه کمتر از 16 هزار دستگاه خودرو از مجموع 70 هزار خودروی برنامه ریزی شده در نیمه نخست سال جاری به بازارهای خارج کشور صادر شده است، اضافه کرد: در مقوله صادرات خودرو، عمدتا خودروسازان بزرگ کشور به بازارهای سنتی خود صادرات دارند که براساس پلتفرم های طراحی شده و مطابق قواعد و استانداردهای کشورهای مقصد صورت می گیرد.

نخستین همایش بین المللی سیاست های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات و اشتغال در ایران که روز گذشته اغاز شد امروز در مرکز همایش های صدا وسیما آغاز به کار کرد.