کد خبر: ۱۰۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۹

مقام لبنانی: برای حل بحران پناهجویان به کمکهای بلاعوض نیاز داریم نه وام


یک مقام ارشد لبنانی اعلام کرد که خاورمیانه برای مواجهه شدن و حل بحران سرازیر شدن میلیون‌ها پناهجو از کشورهای جنگ زده نه به وام بلکه به کمک‌های بلاعوض نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از اعلام سازمان ملل و بانک جهانی مبنی بر افزایش میزان اعطای وام برای کمک به منطقه برای حل بحران پناهجویان، آلن بیفانی، مدیرکل وزارت دارایی لبنان گفت: این کمک‌ها حداقل باید بدون سود باشند.

بیفانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در حاشیه نشست سالانه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در پرو گفت: این حمایت باید به صورت کمک بلاعوض باشد. نباید به عنوان وام اعطا شود.

وی ادامه داد: تا آنجا که بتوانیم ما این وام‌ها را رد خواهیم کرد.

اگرچه در روزهای اخیر بیشتر توجه به سمت کشورهای اروپایی است که با بحران پناهجویان مواجه شده‌اند اما همسایگان سوریه نیز با این بحران روبه رو هستند و بیش از چهار میلیون نفر از این کشور از زمان آغاز بحران، نزدیک به پنج سال، وارد این کشورها شده‌اند.

لبنان به تنهایی خود پذیرای یک میلیون و 100 هزار پناهجوی سوری بوده است. بیفانی در این باره ارزیابی می‌کند که هزینه این تعداد پناهجویان در لبنان بالغ بر 15 میلیارد دلار است که این رقم یک سوم تولید ناخالص داخلی لبنان را تشکیل می‌دهد.

در همین راستا بانک جهانی و سازمان ملل اعلام کردند که نمی‌توانند یک دلار در این باره بدهند اما می‌توانند از وام های اعطاشده از سوی کشورهای اهداکننده برای ارائه وام و افزایش آن به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا استفاده کنند.

آنها اعلام کرده‌اند که یک گروه کاری وظیفه نهایی کردن این برنامه را تا ماه فوریه 2016 بر عهده دارد.