کد خبر: ۱۰۶۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۹

وزير اطلاعات:بداخلاقي برخي نمايندگان مجلس قابل قبول نيست/همين كه كشور زمين نخورده هنر كرديم

 بداخلاقي‌هاي گاه و بيگاه از بهارستان، صداي اعتراض مرد اطلاعاتي كابينه را هم بلند كرد. برجامي كه براي فرجام شيرين خود چشم به صندلي‌هاي سبز مجلس دوخته بود هرچند توانست به پايان خوشي برسد اما شاهد ادبيات ناخوشايندي بود. ادبيات برخي نمايندگان در برابر مردان ديپلماسي ايران كه اوج مخالفت آنان با تيم مذاكره‌كننده‌ كشورمان را به نمايش گذاشت، اعتراض خيلي‌ها را برانگيخت.

 علوي براي بيان مخالفت خود، توصيه‌هايي از دين مبين اسلام روايت مي‌كند، ديني اخلاقي كه نبايد زبانش را به فحاشي و بدگويي آلوده كند. وزير اطلاعات با اين توصيه‌ها در مورد حوادث يكشنبه مجلس مي‌گويد: بداخلاقي برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه تاييد برجام قابل قبول نيست و آنها بايد در رفتار خود تجديد نظر كنند. به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمود علوي روز دوشنبه در جمع مردم شهرستان تنكابن در مصلي شهيد بهشتي اين شهر گفت: مذاكره‌كنندگان هسته‌اي ايران با حمايت‌ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در فضايي عزتمندانه در برابر قدرت‌هاي بزرگ جهان ايستادند و با شجاعت از حقوق مسلم ملت ايران دفاع كردند

. وي اظهار كرد: در نظر سنجي وزارت اطلاعات ٨٦ درصد مردم حامي دولت و تيم مذاكره‌كننده بودند و اين امر نشان مي‌دهد كه مردم به ديپلمات‌هاي كشورشان كاملا اعتماد و اطمينان داشتند و به نتايج مذاكرات نيز خوش‌بين بودند. علوي كه خود به عنوان عضوي از كابينه يازدهم به خوبي از وضعيت كشور در زمان تحويل به دولت روحاني مطلع است در سفر هيات دولت به مازندران باز هم از اين فرصت براي يادآوري آنها استفاده مي‌كند. وي به مشكلات دولت تدبير و اميد در آغاز فعاليتش اشاره كرد و بيان داشت: دولت در شرايطي عهده‌دار اداره مملكت شد كه كشور در پايين‌ترين سطح درآمدي قرار داشت و صادرات نفت ما از دو ميليون و ٥٠٠ هزار به ٨٠٠ هزار بشكه رسيده بود. وي افزود: تعطيلي بسياري از كارخانه‌ها و عدم تحقق درآمدهاي مالياتي از يك سو و خزانه خالي و بدهي‌هاي دولت در بخش‌هاي مختلف از سوي ديگر اداره امور كشور را با مشكل مواجه كرده بود. وزير اطلاعات با اشاره به توطئه‌هاي دشمنان در عرصه‌هاي اقتصادي، تصريح كرد: دشمن تلاش داشت تا صادرات نفت ايران را به صفر برساند و اقتصاد ايران را فلج كند اما دولت تدبير و اميد در توافق ژنو جلوي كاهش صادرات نفت را گرفت و كشور را از تنگناي اقتصادي نجات داد.

 وي به هجمه‌ها و حملات مخالفان دولت در داخل و خارج از كشور اشاره كرد و افزود: متاسفانه از روزي كه دولت كارش را آغاز كرد شاهد هجمه‌ها و حملات دروغ رسانه‌اي مخالفان بوديم، اما دولت تدبير و اميد با بي‌اعتنايي به اين مسائل و متمركز شدن بر رفع مشكلات مردم توانست بسياري از موانع پيشرفت و توسعه كشور را از پيش‌رو بردارد. علوي گفت: بايد مردم از اين مشكلات آگاه باشند و توقعات خود را بر اساس آن تنظيم كنند و آگاه باشند كه در اين شرايط بد دولت توانست گام‌هاي مثبتي در عرصه‌هاي مختلف بردارد.

وزير اطلاعات همچنين با اشاره به وضعيت كشورهاي منطقه و ناآرامي‌هايي كه در اين كشورها وجود دارد، امنيت كشور جمهوري اسلامي ايران را مثال زدني توصيف كرد و اظهار كرد: به بركت رهبري الهي رهبر معظم انقلاب و هوشياري نيروهاي امنيتي، همدلي و هم افزايي نيروهاي اطلاعاتي، نظامي، انتظامي و قضايي، امنيت در ايران حكمفرماست و اين امنيت محصول فداكاري اين نيروها از جمله نيروهاي اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج) است.