کد خبر: ۱۰۶۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۹

مدیریت قاطع لاریجانی و اعتراض بی فرجام دلواپسان در جلسه تصویب برجام و کاهش 50 نفره مخالفان

 حال و هوای جلسه علنی امروز مجلس که پس از برگزاری جلسه ای غیرعلنی آغاز شده بود، کاملا متفاوت از جلسه روز یکشنبه بود.

به گزارش خبرآنلاين، کليات طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در حالي در جلسه روز يکشنبه تصويب شد که مخالفان اين طرح با تذکرات پياپي و داد و فرياد مانع از پيشرفت در بررسي آن مي شدند. اما در جلسه علني امروز، رئيس مجلس تنها به تعداد محدودي از نمايندگان اجازه ارائه پيشنهادات اصلاحي جزئيات اين طرح را داد. اين در حالي است که برخي نمايندگان دلواپس در جايگاه هيات رئيسه تجمع کرده و خواستار ارائه پيشنهاداتشان و بيان مخالفتشان بودند. اما رئيس مجلس از آنها خواست که نظم جلسه را رعايت کرده و در صندلي هاي خود بنشينند.

با اين حال اعتراض هاي آنان همچنان ادامه داشت تا اينکه جزئيات طرح برجامي مجلس با 161 راي نمايندگان به تصويب رسيد. در حالي تعداد مخالفان جزئيات اين طرح 59 نفر بود که مخالفان کليات در جلسه روز يکشنبه 100 نفر بودند.

پس از اعلام نتيجه آرا، يکي از نمايندگان دلواپس تهران به جمع خبرنگاران آمد و گفت که محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس صبح امروز اعلام کرده است که شب گذشته، کشور تصميم گرفته است که اين طرح تصويب شود. آنها از وي پرسيده اند که منظور از کشور کيست؟ و باهنر در پاسخ به جلسه شب گذشته علي لاريجاني رئيس مجلس، علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي و حجازي از دفتر مقام معظم رهبري اشاره کرده است.