کد خبر: ۱۰۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۲

"ائتلاف ضد داعش" برای مخالفان سوری از آسمان مهمات فرستاد


یکی از سخنگویان ارتش آمریکا اعلام کرد، نیروهای ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا مهمات‌هایی را با استفاده از چتر به دست مخالفان سوری که در حال مبارزه با تروریست‌های داعش در شمال سوریه هستند، فرستادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام پس از آن صورت گرفت که پنتاگون اعلام کرد برنامه آموزش مخالفان میانه‌رو را که با انتقادات بسیاری روبه‌رو بوده متوقف کرده و در عوض بر تجهیز رهبران مخالفان سوری که پیشینه آنها بررسی شده و با تروریست‌های داعش در حال مبارزه هستند، تمرکز خواهد کرد.

"استیو وارن"، سخنگوی ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه گفت: این مهمات برای گروهی تحت عنوان ائتلاف مخالفان سوری که ماه‌هاست در سراسر نوار شمالی رقه پایگاه تروریست‌های داعش با این تروریست‌ها مبارزه می‌کنند، فرستاده شده است.

وی افزود: این ائتلاف متشکل از چندین گروه عربی کوچک شامل چهار هزار تا پنج هزار مخالف سوری است و نیروهای آمریکایی با دقت رهبران این گروه را بررسی کردند.

وارن ادامه داد: آمریکا و متحدانش نهایتا می‌توانند مواضع داعش را که توسط نیروهای زمینی مخالفان سوری شناسایی شده، هدف بگیرند.

سرهنگ پاتریک رایدر، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: نیروهای ائتلاف روز یکشنبه تدارکات نظامی را با استفاده از چتر به دست مخالفان سوری رسانده تا آنها را که در حال انجام عملیات علیه داعش هستند مجدداً تجهیز کند.

یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این ارسال شامل 50 تن مهمات و نارنجک‌های دستی هستند.

آمریکا در حال حاضر رهبری ائتلافی را به عهده دارد که بیش از هفت هزار حمله پهپادی و هوایی علیه داعش در عراق و سوریه طی یک سال گذشته صورت داده است.

پنتاگون مجبور شد برنامه 500 میلیون دلاری برای آموزش هزاران مخالف سوری در ترکیه و اردن را متوقف کند چراکه بسیاری از این مخالفان نتوانستند از روند بررسی پیشینه و تحقیقات لازم عبور کرده و یک گروه از آنها مهمات و تسلیحات را به شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده رساند.

روسیه از 30 سپتامبر سال جاری میلادی حملات هوایی خود در سوریه را آغاز کرد. مسکو اعلام کرده مواضع داعش و تروریست‌ها را هدف می‌گیرد اما پنتاگون معتقد است بخش اعظم این حملات علیه مخالفان بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه صورت می‌گیرد.

وارن گفت: احتمال بسیار کمی وجود دارد که ائتلاف مخالفان سوری در این منطقه مورد حملات هوایی روسیه قرار بگیرند چراکه مسکو در نقاط دیگر سوریه متمرکز است.

وی افزود: روس‌ها در این منطقه عملیات زیادی انجام نمی‌دهند چراکه ائتلاف مخالفان سوری در آنجا در حال مبارزه با داعش هستند.

سرهنگ وارن تاکید کرد: این مهمات تنها برای نیروهای ائتلاف مخالفان سوری فرستاده شده است.