کد خبر: ۱۰۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۰

پوروشنکو خطاب به ارتش: به پوتین اعتماد نکنید و برای بدترین‌ها آماده شوید


رییس‌جمهوری اوکراین هشدار داد که به رییس‌جمهوری روسیه هیچ اعتمادی ندارد و به ارتش کشورش تاکید کرده تا با وجود آتش‌بس جدید در شرق اوکراین،‌ برای بدترین شرایط آماده شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ اظهارات پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین برای نظامیان این کشور پیش از مراسم "مدافعان روز سرزمین پدری" مطرح شد.

براساس آتش بس جدید اول سپتامبر 2015 شرق اوکراین به خوبی آرام شده و درگیری هایی که تاکنون بیش از 8000 کشته و 5 / 1 میلیون نفر بی خانمان برجای گذاشته،‌ رو به اتمام است.

رهبران اتحادیه اروپا و واشنگتن امیدوارند که قانونگذاران در کی‌یف بتوانند قوانین مناسبی را برای برگزاری انتخابات محلی در شرق اوکراین در سال آتی میلادی وضع کنند.

شرایط توافق های پیشین برای برگزاری انتخابات براساس خروج نظامیان روس از شرق اوکراین هستند. اما رییس جمهوری اوکراین گفته که اقدامات ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه که علنا آن را حمایت می کند،‌ در هر زمانی ممکن است با ناکامی مواجه شود چون کارهای وی غیرمنتظره است و تمایلاتی دارد مبنی بر نفوذ و سلطه بر جمهوری های استقلال یافته شوروی.

وی در این اظهارات گفت: من هرگز نمی توانم به پوتین اعتماد کنم. من نمی توانم به افراد دستاویز او اعتمادی داشته باشم. به قول‌هایی که داده نیز نمی توان اعتماد کرد. در هر زمانی ما باید آماده بدترین ها باشیم.