کد خبر: ۱۰۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۲

مداحان در منابر سیاسی کاری نکنند


مسئول واحد تشکیلات جامعه اسلامی مهندسین می‌گوید که بهتر است مداحان در منابر سیاسی‌کاری نکنند.

احمد نیک‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نظر برخی مراجع در مورد سیاسی‌کاری پرهیز از سیاسی کاری در منابر مداحی می‌گویند در منابر سیاسی‌کاری صورت نگیرد وگرنه فلسفه عاشورا سیاسی است و منظور علما هم این است که در منابر کسی له یا علیه جناح یا شخص خاصی موضع نگیرد.

وی ادامه داد: در منابر مذهبی باید فبسفه عاشورا برای مردم باز شود. عمل امام حسین (ع) سیاسی بود و مردم باید بدانند با چه اهدافی واقعه عاشورا به وجود آمد و این خودش موثرترین و بهترین کار سیاسی است.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: از واقعه عاشورا باید برای تبیین خود عاشورا و ابهام‌زدایی و روشن شدن فلسفه عاشورا استفاده کرد. این بحث همیشه بوده که منابر نباید جناحی باشند و نباید شخصیت‌ها، جناح‌ها و گروه‌های سیاسی را روی منبر بکوبند یا بالا ببرند.

وی با بیان اینکه مطرح شدن بحث وحدت در منابر مهم است یادآور شد: هم حضرت آقا و هم دولت نظرشان این است که همدلی بیشتری وجود داشته باشد تا مردم کمتر ضربه بخورند، چون یک دنیا مقابل ما ایستاده است و نقشه‌های دشمنان روز به روز پیچیده‌تر می‌شود به همین دلیل ما باید خودمان متحد باشیم و مقابل دشمن با اتفاق نظر بایستیم.

نیک‌فر در پایان گفت: لازمه به وجود آمدن حماسه سیاسی اتحاد است و ما باید متفق باشیم که در انتخابات درست عمل کنیم فارغ از اینکه می‌خواهیم به چه گروهی رأی بدهیم. اگر به دموکراسی درست عمل کنیم، تخریب را کنار بگذاریم و نخواهیم با هر حربه‌ای رقیب را از میدان به در کنیم، طبیعتاً مردم هم بیشتر به میدان خواهند آمد.