کد خبر: ۱۰۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۹

نوبخت: مجلس‌ نهم یادگار خوبی برای مجلس دهم بگذارد/ پایان رسیدگی به احکام برنامه ششم


 سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود درباره برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه سال آینده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین٬ محمدباقر نوبخت گفت: در جلسه هیئت وزیران رسیدگی به احکام دائمی برنامه ششم به پایان رسید و الان آماده‌ایم که آن را با قید یک فوریت تقدیم مجلس کنیم و مجلس تا نیمه مهر فرصت دارد آن را بررسی کند و بعد از آن بودجه ۱۳۹۵ را نیمه مهر به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه رییس جمهور امشب جزئیات این برنامه را در صدا و سیما بیان می‌کند٬ گفت: اقتصاد بیماری که در سال ۹۲ بهبود و مراقبت از آن به دولت تدبیر و امید سپرده شد٬ به‌صورت مرتب رصد شده و شاخص‌های اقتصادی هفته‌ای دو بار با دقت و پیگیری ویژه رئیس‌جمهور بررسی می‌شود.

اهم اظهارات نوبخت را در ادامه می خوانید:

 ما نمی‌توانیم همه برنامه‌های خود را به برنامه پنج ساله که پنج سال قبل تصویب شده یا حتی بودجه ۹۴ متکی کنیم٬ما باید لحظه به لحظه برنامه داشته باشیم و تدبیر و امیدی که مردم به این تدبیر بستند این است که دولت متناسبت با واقعیت‌ها برای بهبود وضعیت اقصادی تلاش کند.

در جلسه هیئت وزیران رسیدگی به احکام دائمی برنامه ششم به پایان رسید و الان آماده‌ایم که آن را با قید یک فوریت تقدیم مجلس کنیم و مجلس تا نیمه مهر فرصت دارد آن را بررسی کند و بعد از آن بودجه ۱۳۹۵ را نیمه مهر به مجلس تقدیم خواهیم کرد.

 بودجه سال ۹۵ بودجه اول برنامه ششم خواهد بود و بر اساس فرامین رهبر انقلاب تصویب شده است. لایحه این بودجه زمانی تحویل مجلس می‌شود که برای تصویب آن و انتخابات آتی فرصتی در اختیار مجلس باشد تا مجلس نهم به نحو شایسته آثار ماندنی برای مجلس دهم به یادگار بگذارد.