کد خبر: ۱۰۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۱

چین: آمریکا و روسیه باید از جنگ نیابتی در سوریه خودداری کنند



دولت چین از آمریکا و روسیه خواست تا از درگیری در یک جنگ نیابتی در سوریه خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، حزب حاکم در چین اعلام کرد که آمریکا و روسیه باید از جنگ نیابتی در سوریه خودداری کنند. چین هر دو کشور را به دارا بودن گرایشات جنگ سردی متهم کرد.

روزنامه "مردم" چاپ پکن نیز ضمن اشاره به حملات هوایی آمریکا و روسیه در خاک سوریه نوشت: آمریکا و روسیه بار دیگر به دوران رقابت‌های جنگ سرد بازگشته‌اند. این روزنامه از مقام‌های روسیه و آمریکا خواست تا درک کنند که دوران جنگ سرد به پایان رسیده و به جای آن باید به دنبال مذاکرات صلح در سوریه باشند.

روزنامه مردم در ادامه افزود: به نظر می رسد روسیه و آمریکا از سوریه به عنوان یک جنگ نیابتی برای رقابت دیپلماتیک و نظامی استفاده می‌کنند. آمریکا و روسیه از همه اقدامات دیپلماتیک، اقتصادی و نظامی در خاک یک کشور ثالث استفاده می‌کنند تا میزان نفوذ خود را افزایش دهند، اقدامی که یادآور دوران جنگ سرد است.

این روزنامه تاکید کرد: ولی ما اکنون در قرن 21 هستیم و دوران چنین اقداماتی به پایان رسیده است. چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بارها نگرانی خود را از دخالت در امور داخلی سوریه اعلام کرده و خواستار دستیابی به راهکاری سیاسی شده است.