کد خبر: ۱۰۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۸

کي روش: اجازه بدهيد از بازي برابر ژاپن لذت ببريم



سرمربي تيم ملي فوتبال با بيان اينکه هنوز منتظر بازيکناني مثل مهرداد پولادي و حسين ماهيني است، گفت: بهتر است به جاي تمرين در زمين کمپ تيم‌هاي ملي در هتل بمانيم و فقط از بازي در روز مسابقه لذت ببريم!

مهر، کارلوس کي‌روش در پاسخ به اين سئوال که آيا قبول داريد ايران مقابل عمان اصلا خوب بازي نکرد، با بيان مطلب فوق اظهار کرد: بله ولي بايد يادآوري کنيم که قبلا مقابل آرژانتين و عراق خوب بازي کرديم ولي باختيم. هميشه در فوتبال نتيجه و عملکرد با هم به سمت شما نمي آيند. وقتي يک بازي مقدماتي در مسير جام جهاني انجام مي دهيم و در يک بازي خارج از خانه يک امتياز کسب مي‌کنيم، بايد خوشحال باشيم.

وي درباره تعطيلي بيش از حد ليگ و انتقاد به کي‌روش در اين بخش، گفت: خير، من موافق اين انتقاد نيستم. ما هميشه طبق تقويم بين المللي فيفا حرکت مي کنيم. دو بازي در فيفا دي پيش بيني شده بود و با درنظر گرفتن اينکه اهداف بسيار بزرگي داريم، حتما بايد تيم را دوباره بسازيم. بازيکنان جواني داريم و به نظرم نه تنها 15 روز، بلکه بايد يک ماه ليگ را تعطيل کرد که البته اين شدني نيست. ما الان در صدر گروه هستيم و بازي مهمي هم با ژاپن داريم. در اين اردوها فرصت را به بازيکنان جوان مي‌دهيم که پيشرفت کنند. هميشه انتقادها هست ولي نمي توانيم فراموش کنيم با سه هفته آماده سازي به جام جهاني رفتيم. همچنين بدون آماده سازي خوب به جام ملتها رفتيم. آن موقع کسي نگراني نداشت. چرا بايد الان به آنها گوش کنيم. اين چيزها برايم اهميت ندارد.

سرمربي تيم ملي در خصوص اينکه سر حال به نظر نمي‌رسد، تصريح کرد: خير اينطور نيست. نمي دانم چرا اين سئوال را مي‌پرسيد. مطمئنا وقتي بازي در پيش رو داريد که بازي مهمي است، ذهنتان بايد متمرکز روي آن باشد.

کي روش درباره گل‌هاي مشابهي که تيم ملي در چند مسابقه دريافت کرده است و راهکارش براي حل اين مشکل، تصريح کرد: فوتبال بازي اشتباهات است. وقتي مي بريم همه مي بريم. وقتي هم مي بازيم، همه با هم مي بازيم. اين اشتباه کل تيم است نه اشتباه يک بازيکن. مطمئنا برخي اتفاقات پر رنگتر است ولي به عنوان مربي نگاهم اين است که در يک مسابقه وقتي به مشکل مي خوريم که توپ را از دست مي دهيم.

وي با اشاره به نتيجه ديدار ايران با عمان، تاکيد کرد: بايد بگويم به بازيکنانم افتخار کردم. وقتي در هواي گرم و شرجي بازي مي کنيد، بايد از بازي جنگجويانه بازيکنان خوشحال باشيد. آنها شخصيت قوي از خود نشان دادند و جنگيدند و يک امتياز هم گرفتند. ما الان 12 امتياز داريم و صعود، دست خودمان است.

سرمربي تيم ملي درباره رقباي سخت تيم ملي در مراحل بعدي، گفت: شما بايد نگران باشيد. من هم نگرانم چون شاهدم که هيچکس نگران نيست و دغدغه ندارد. اگر بخواهيم خودمان را براي آينده آماده کنيم، بايد سرمايه گذاري و جوانگرايي کنيم ولي حتما نياز به کيفيت و تجربه داريم. بازيکنان ژاپن در ليگهاي اروپايي و در ليگهاي آلمان، ايتاليا و انگليس بازي مي کنند و بازيکنان ما در ايران در مشهد و اصفهان بازي مي کنند. ما موافق اين هستيم که اين فصل بايد فصل پرفشاري باشد براي فصل بعد و دور بعدي مسابقات. باز هم تکرار مي کنم اگر بدون حمايت در مسير توسعه براي آينده فوتبال قدم برداريم،بايد نگران باشيم. صحبت کردن کافي نيست. شما راجع به پستهاي دفاع راست و دفاع چپ صحبت کرديد. ما هنوز نتوانسته ايم مشکل بازيکنان سرباز را حل کنيم. هنوز منتظر بختيار رحماني، مهرداد پولادي، حسين ماهيني، احمد عبدالله زاده و بختيار رحماني هستيم. نگرانيم چون هيچکس الان به فکر نيست.

وي درباره زمين چمن کمپ تيمهاي ملي هم خاطرنشان کرد: ديگر حتي عاقلانه نيست راجع به کيفيت زمين صحبت کنيم. هرچه بيشتر راجع به اين موضوع حرف بزنيم، اعتماد به نفس بازيکنان پايين مي آيد. به هيچ وجه نمي توانيم در اين زمين پيشرفت داشته باشيم و سرعت کارهايمان در آن زمين پايين است. بهتر است در هتل بمانيم و از بازي در روز مسابقه، لذت ببريم!

کي‌روش که ميهمان تصويري برنامه نود بود، در ادامه در خصوص مقايسه بازيکنان لژيونر ايران و ژاپن، گفت: اگر با اين مقايسه اي که نشان داديد تلاشتان بر اين بود که امشب نخوابيم، برعکس، ما کاملا اماده بازي و فرصت خوب فردا هستند. اينگونه مسابقات، بازي هايي است که ما نياز داريم تا تعادل را براي کمبود تجربه بازيکنان جوان ايجاد کنيم. در حال حاضر اجازه بدهيد از بازي فردا لذت ببريم.

کي روش درباره حضور تماشاگران در بازي امروز، گفت: فکر مي کنم فرصت خاصي براي هواداران ايران است که يکسري بازيکنان فوق العاده و بازي سرعتي و پاسهاي يکضرب و دوضرب را ببينند. همه افرادي که به استاديوم بيايند، بهره مي برند؛ هواداران، مربيان و بازيکنان. انگيزه زيادي براي بازي فردا داريم و با روحيه جنگجويانه بازي خواهيم کرد. نگرش، انگيزه و تعهد ما بالاست. مطمئنم مثل هميشه فردا همه از عملکرد ما راضي خواهند بود.

سرمربي تيم ملي درباره بحث کميته اخلاق هم گفت: . اينها بازي هاي کوچکي است که به زمينهاي ديگر تعلق دارد. ما فردا مسابقه جذاب و حساسي با ژاپن داريم و بعدا درباره اين موضوع حرف مي زنم.