کد خبر: ۱۰۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۴۵۱

کنایه نماینده دلواپس به مقام بلندپایه دفتر رهبری؛ «حجازی» مورد نظر کوچک‌زاده کیست؟

امروز مهدی کوچک‌زاده، هم در صحن علنی مجلس در حین بررسی جزئیات طرح برجام، هم در حاشیه جلسه علنی و در لابی مجلس و هم در تذکری شفاهی در صحن، سه نام را بر زبان آورد و طرح برجام را خواسته این سه فرد و نه خواسته نظام و رهبری دانست.


امروز مهدی کوچک‌زاده، هم در صحن علنی مجلس در حین بررسی جزئیات طرح برجام، هم در حاشیه جلسه علنی و در لابی مجلس و هم در تذکری شفاهی در صحن، سه نام را بر زبان آورد و طرح برجام را خواسته این سه فرد و نه خواسته نظام و رهبری دانست.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، کوچک‌زاده که مانند دیگر دلواپسان مجلس، به شدت از تصویب جزئیات طرح برجام در جلسه علنی امروز مجلس، برافروخته و عصبانی بود؛ در حالات مختلف، اظهار کرد که طرح برجام طرح نظام و رهبری نیست بلکه طرح لاریجانی، شمخانی و حجازی است.

منظور کوچک‌زاده از لاریجانی و شمخانی، برای همگان مشخص است؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز و روز یکشنبه در جلسه علنی 19 مهر، به شدت مورد اعتراض دلواپسان مجلس بود و تأکید داشتند که او یک‌تنه جلوی همه مجلس ایستاده و قصد دارد طرح مورد نظر خود را به تصویب برساند و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و نماینده مقام معظم رهبری در این شوراست.

اما «حجازی» مورد نظر کوچک‌زاده کیست؟

از میان مسئولان بلندپایه کشور، دو نفر هستند که نام‌خانوادگی حجازی دارند:

1_ سرتیپ سیدمحمد حجازی، زاده ۱۳۳۵ در اصفهان و از فرماندهان سپاه پاسداران است. او از ابتدای انقلاب و با تأسیس سپاه پاسداران به عضویت این نهاد درآمد و تحصیلات دانشگاهی خود را نیز ادامه داد. او اکنون دانشجوی دوره دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین است. وی طی حکمی در سال ۱۳۸۶ از سوی رهبر معظم انقلاب، به سمت رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد. سید محمد حجازی در افکارعمومی با عنوان فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج شناخته می‌شود.

2- حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر میرحجازی یکی از مسئولان ارشد دفتر رهبر معظم انقلاب است. او از اعضای حزب جمهوری اسلامی در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. پس از تأسیس وزارت اطلاعات، به سمت معاون امور خارجی وزارت اطلاعات منصوب می‌شود.

به نظر می‌رسد از میان دو گزینه موجود، حجازی مد نظر کوچک‌زاده، سید علی‌اصغر میرحجازی است؛ چرا که سمت سیدمحمد حجازی (رئیس ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، نه از نظر جایگاه و نه از نظر شرح وظایف، نمی‌تواند با آنچه کوچک‌زاده ادعا کرده است، ارتباط داشته باشد.

ادعای کوچک‌زاده مبنی بر اینکه «این طرح، خواسته و طرح نظام و رهبری نیست» در حالی است که از میان سه فرد نامبرده شده از سوی او، علی لاریجانی زمانی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا بوده و هم‌اکنون نیز در جایگاه ریاست قوه مقننه، در این شورا عضو است. علی شمخانی نیز علاوه بر دبیری شورای عالی امنیت ملی، نمایندگی رهبر انقلاب در شورا را داراست و جایگاه سیدعلی‌اصغر میرحجازی نیز در دفتر مقام معظم رهبری روشن است.انا