کد خبر: ۱۰۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۷

زیدان: نتوانستم کار مورینیو را هضم کنم


 زین‌الدین چند روز پس از انتشار گفت‌وگوی مفصلش با مجله «اکیپ» این بار یک گفت‌وگوی تلویزیونی داشت و در برنامه «کانال فوتبال کلاب» یکی از زیرمجموعه‌های «کانال+» فرانسه حاضر شد و درباره مسائل مختلفی از جمله دو باشگاه رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن حرف زد. «زیزو» که این روزها مربی تیم دوم رئال‌مادرید است صحبت‌هایش را درباره رئال‌مادرید شروع کرد.

كريستيانو رونالدو
اينكه او در هر فصل 50 تا 55 گل مي‌زند نشان مي‌دهد رونالدو بشر نيست. به ‌هر ‌حال اينكه چيزي نيست‌؛ بايد رونالدو را در تمرين ببينيد! در تمرينات هر توپي كه به او مي‌رسد، هر بازي‌اي كه باشد، روي هر ضربه كرنر و ايستگاهي، او مي‌خواهد گل بزند و برنده شود. بعد از اينكه گل مي‌زند همان شادي گلي را انجام مي‌دهد كه در مسابقه رسمي انجام مي‌دهد. او خوشحالي مي‌كند و زانو مي‌زند! به‌ هر‌ حال يك ويژگي در همه اين كارهايش نهفته است و آن هم اينكه يك بازيكن ديگري هست كه او را به جلو هل مي‌دهد‌؛ منظورم رقابت او با مسي است. رونالدو به اين رقابت نيازي ندارد ولي چيزي كه باعث مي‌شود او در هر فصل 50 تا 60 گل بزند اين است كه هميشه به خودش مي‌گويد: امسال بايد در هر مسابقه يك گل بيشتر از بازيكن ديگري بزنم!

پيشنهاد پاري‌سن‌ژرمن به رونالدو
رونالدو بهترين بازيكن دنياست و طبيعي است كه پاري‌سن‌ژرمن او را بخواهد. نه تنها پاري‌سن‌ژرمن بلكه طبيعي است كه هر باشگاهي او را بخواهد. اين منطقي است ولي نبايد فراموش كرد كه او الان در رئال راحت است و از همه مهم‌تر اينكه بازيكن رئال‌مادريد است. از زماني كه رائول از اين تيم رفته رونالدو تبديل به اسطوره ديگري براي باشگاه شده است.

كريم بن‌زما
عملكرد بن‌زما در اين فصل و تعداد گل‌هايي كه زده من را شگفت‌زده نمي‌كند چون او بازيكن سختكوشي است. البته بخشي از موفقيت‌هايش هم به خاطر بازيكناني است كه كنار او بازي مي‌كنند‌؛ بازيكناني كه انگيزه زيادي دارند و همگي مي‌خواهند بهترين بازيكن زمين باشند. البته كريم هم با آمدن به رئال‌مادريد نشان داده اين انگيزه را دارد چون همان‌طور كه گفتم او بازيكن سختكوشي است و مي‌خواهد موفق باشد. خب وقتي تو در كنارت بازيكني مثل رونالدو را هم داشته باشي بهتر مي‌تواني كار كني.

مربي يك تيم حرفه‌اي شدن
دوست داشتم دومين سال حضورم در كاستيا (تيم ذخيره‌هاي رئال‌مادريد) را هم تجربه كنم. وقتي صحبت از اين مي‌شود كه فرصت زيادي پيش مي‌‌آيد خيلي‌ها خيلي چيزها مي‌گويند ولي فرصت واقعي يعني رفتن به باشگاهي كه يك پروژه و برنامه واقعي داشته باشد. وقتي به فرصت اين‌طور نگاه كنيم متوجه مي‌شويم چنين فرصت‌هايي زياد در اختيار من نبوده‌اند.

پيشنهاد مارسي
گفتم كه، من فرصت واقعي براي مربيگري در يكي از باشگاه‌هاي مد ‌نظر را نداشته‌ام و از طرفي هم بايد بگويم كه هيچ تماسي با مسئولان باشگاه مارسي نداشته‌ام.

لاسانا ديارا
من لاسانا را در مادريد شناختم. رفتن او از اين تيم خيلي برايم عجيب بود‌؛ مورينيو به او خيلي كم بازي مي‌داد كه اين كارش برايم غيرقابل هضم بود. حيف شد كه او از رئال‌مادريد رفت چون واقعاً كارش را فوق‌‌العاده انجام مي‌داد. من همان‌طور كه خودش گفته هرگز متوقف نمي‌شود، شگفت‌زده نمي‌شوم اگر چنين اتفاقي هم بيفتد. وقتي مي‌بينيد كه لاسانا دارد اين‌طور در تيمش تلاش مي‌كند و زحمت مي‌كشد فقط يك خواسته داريد؛ اينكه او را در تيم ‌ملي‌‌تان داشته باشيد.

پاري‌سن‌‌ژرمن
در حال حاضر رئال‌مادريد و پاري‌سن‌ژرمن بهترين تيم‌هاي اروپا هستند. با شناختي كه همگي‌مان از ليگ يك فرانسه داريم مي‌دانيم كه سطح بازي پاريسي‌ها يك سر و گردن بالاتر از اين ليگ است. اين دو تيمي كه گفتم بالاتر از تيم بارسلونا قرار دارند و كمي آن طرف‌تر از آنها هم تيم بايرن‌مونيخ جا دارد.

تيم ‌ملي فرانسه
وقتي به بازي تيم ‌ملي فرانسه نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم تيمي هستند كه مي‌توانند كارهاي جالبي انجام دهند. بازي آنها در جام ‌جهاني‌ هم ديدي مثبت به وجود آورد چون نشان دادند هر بار كه رقابتي جدي در ميان باشد آنها خودشان را پيدا مي‌كنند و در حد و اندازه‌هاي واقعي‌شان بازي مي‌كنند. حالا همين حس را هم درباره رقابت‌هاي يورو دارم كه قرار است در فرانسه برگزار شود. فكر مي‌كنم آنها مي‌توانند قهرمان يورو شوند.