کد خبر: ۱۰۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۳

لاریجانی در جواب به تذکر کوچک زاده: رهبری هیچ نقشی در مصوبه مجلس نداشتند


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: همه دنیا بداند هیچ اختلافی در مجموعه وابستگان به این نظام وجود ندارد.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر مهدی کوچک زاده از این نماینده مجلس خواست تصویب طرح برجام را به جای دیگر ربط ندهد و گفت: رهبری هیچ نقشی در این قضیه نداشتند.

به گزارش ایرنا، مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در تذکر آیین نامه در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس اظهار داشت: من به عنوان نماینده مردم ایران در مجلس و به عنوان دانشیار دانشگاه که طی مدت تحصیلم هیچ کار اجرایی نکرده و واقعا درس خوانده ام و به عنوان مسئولیتی که بر عهده دارم می گویم افتخار همه این مجلس تبعیت از کسی است که به قول حضرت امام(ره) او را نایب پیامبر(ص) می نامند.

نمانیده مردم تهران در مجلس افزود: در زمان رحلت آیت الله طالقانی ،امام(ره) فرمود که یک عده روشنفکر به خاطر اینکه آیت الله طالقانی روشنفکر است پای بیل و کلنگ او را می بوسند، حالا تو هم روشنفکری، بمیر ببینم کسی برای تو فاتحه می خواند، مردم چون طالقانی را نایب پیغمبر می دانند برای او چنین می کنند.

وی ادامه داد تمام این مجلس تابع رهبر معظم انقلاب است و این تملق نیست.

کوچک زاده خاطر نشان کرد: بی بی سی، وی او ای و من و تو و دست نشاندگان داخلی آنها بدانند که این دویست و چند نفری که امروز به این طرح رای دادند که ظرف بیست دقیقه بود چه آنهایی که رایی ندادند یک حجت داشتند . آن دویست و چند نفر بنا بر نقل هایی که شد به این باور رسیدند که آقایشان این گونه می خواهد اما من هنوز به این نتیجه نرسیده ام.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خاطرنشان کرد: همه دنیا بداند هیچ اختلافی در مجموعه وابستگان به این نظام وجود ندارد.

وی ادامه داد: نمی شود این را لاپوشانی کرد که دویست پیشنهاد درباره طرح اجرای برجام وجود داشت و چون در اینجا آقای باهنر اعلام کرد که شب گذشته آقای لاریجانی، شمخانی و اقای حجازی که هر سه برای ما محترم هستند زیرا بالاخره آقای لاریجانی رییس مجلس ، شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و آقای حجازی که رییس دفتر رهبر معظم انقلاب هستند و محترمند ولی من و مایی که به این طرح رای ندادیم فکر می کنیم مجموع نظرات این سه نفر نمی تواند نظر رهبری باشد.

لاریجانی در پاسخ به کوچک زاده گفت : اولا من این موضوع را اصلاح کنم که هیچ بحث رهبری مطرح نبوده و این که شما می فرمایید رهبری، ایشان هیج نقشی در این قضیه نداشتند و این موضوع، تصمیم مجلس است.

وی ادامه داد ما با هم صبح نشستیم صحبت کردیم، چرا موضوعات را به رهبری وصل می کنید . اصل فرمایش شما درست است که همه کسانی که در این قضیه رای مثبت و منفی دادند همگی افتخار می کنند که ولی امرشان حضرت امام خامنه ای است و در این تردیدی وجود ندارد.

رییس مجلس ادامه داد: درباره این موضع خودمان نشستیم صحبت کردیم و نباید به جای دیگر ربط داد. ما خودمان دو گروه نشستیم و صحبت کردیم، دیدیم مصلحت کشور این است که این طرح، برجام را قید می زند.

یعنی قیودی برای اجرای آن قائل می شود و این مصلحت کشور است.
وی ادامه داد: خیلی از نمایندگان در زمان بررسی بودجه از پیشنهادات خود صرف نظر می کنند چون محدودیت زمانی داشتیم و دوستان کمک کردند از این محدودیت زمانی عبور کنیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه شنبه به رغم ارائه بیش از صد پیشنهاد، پس از تصویب یک پیشنهاد به جزییات طرح اجرای برجام رای مثبت دادند.
منبع: ایرنا