کد خبر: ۱۰۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۶

فروکش کردن رقابت میان تولیدکنندگان موجب افزایش قیمت های نفت شد


- خبرگزاری رویترز اعلام کرد: قیمت های آتی نفت خام روز سه شنبه به دلیل کاهش رقابت تولیدکنندگان برای شکار معاملات، اندکی افزایش پیدا کرد.
[

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از رویترز، قیمت نفت برنت دریای شمال روز سه شنبه در ساعت 05:50 به وقت گرینویچ در بازار آیس فیوچرز لندن 29 سنت افزایش یافت و به 50.15 دلار رسید. دیروز قیمت نفت برنت در این بازار با 2.79 دلار کاهش به 49.86 دلار در هر بشکه رسیده بود.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر (آبان) نیز در بازار نایمکس نیویورک 34 سنت بالا رفت و به 47.44 دلار رسید. دیروز در پایان معاملات این بازار، هر بشکه نفت خام آمریکا با 2.53 دلار کاهش نسبت به روز قبل، به قیمت 47.10 دلار معامله شد.
اوپک در گزارش ماه اکتبر خود پیش بینی کرده است، تقاضا برای نفت این سازمان در سال 2016 بسیار بیشتر از برآورد قبلی این سازمان است، زیرا استراتژی اوپک مبنی بر رها کردن کنترل قیمت نفت سبب کاهش تولید نفت شیل آمریکا و دیگر رقبای این سازمان شده است.
ونزوئلا این هفته، استراتژی جدیدی را برای افزایش قیمت نفت به 70 دلار در هر بشکه مطرح می کند.
قیمت نفت های خام برنت و وست تگزاس دیروز (دوشنبه) به دنبال انتشار گزارشی که نشان داد اوپک به افزایش تولید نفت ادامه خواهد داد، کاهش پیدا کرد تا رکورد بیشترین افت یک روزه قیمت از اول سپتامبر تاکنون را رقم بزند.