کد خبر: ۱۰۶۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۳

«دی‌کاپریو» رسوایی فولکس‌واگن را به سینما می‌برد


کمپانی فیلمسازی «لئوناردو دی‌کاپریو» با همکاری «پارامونت» حق اقتباس سینمایی از کتاب نوشته «جک ایویینگ» درباره رسوایی کمپانی اتومبیل‌سازی «فولکس‌واگن» را به دست آوردند.

به گزارش (ایسنا)، کتاب نوشته «ایویینگ» روایتگر یکی از بزرگترین کلاهبرداری‌ها در تاریخ اتومبیل‌سازی جهان است که در آن کمپانی آلمانی فولکس‌واگن خودروهای دیزلی خود را به گونه‌ای طراحی کرده بود که می‌توانستند تست‌های آلودگی آمریکا را پشت سر بگذارند، اما در جاده تا 40 برابر آلودگی بیشتری ایجاد می‌کردند.

این رسوایی، اعتبار کمپانی فولکس‌واگن را به شدت خدشه‌دار کرد و حتی موجب شد «مارتین وینترکورن» مدیر عامل این شرکت خودروسازی از سمت خود استعفاء دهد.

کمپانی فیلمسازی «Appian Way» متعلق به « لئوناردو دی کاپریو» با همکاری کمپانی فیلمسازی «پارامونت» قرار است این فیلم اقتباسی را بر اساس این داستان واقعی به سینما بیاورند.

«دی‌کاپریو» اخیرا در فیلم «بازگشت» ساخته «الخاندرو گونزالز ایناریتو» کارگردان برنده اسکار مکزیکی در نقش فردی مرزنشین در قرن 19 میلادی مقابل دوربین رفته است، فیلمی که بی‌شک یکی از شانس‌های اسکار 2016 خواهد بود و «دی کاپریو» نیز امیدوار است پس از پنج بار ناکامی جایزه اسکار بهترین بازیگری را از آن خود کند.