کد خبر: ۱۰۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۵۲

درس جوانمردی صالحی به دلواپسان / آیا اگر صالحی به بیمارستان منتقل می‌شد، چند نفر از منتقدان برجام به عیادت او می‌شتافتند؟

در چند روز اخیر علی‌اکبر صالحی به چهره نخست رسانه‌های ایران بدل شده‌ است. فارغ‌التحصیل آرام وکم‌حرف دانشگاه MIT ایالات‌متحده که از اسفند پارسال به صورت رسمی و آشکار به تیم مذاکره‌کننده ایرانی با شش قدرت جهانی پیوست.
در چند روز اخیر علی‌اکبر صالحی به چهره نخست رسانه‌های ایران بدل شده‌ است. فارغ‌التحصیل آرام وکم‌حرف دانشگاه MIT ایالات‌متحده که از اسفند پارسال به صورت رسمی و آشکار به تیم مذاکره‌کننده ایرانی با شش قدرت جهانی پیوست.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، این متخصص مهندسی هسته‌ای که ریاست دانشگاه صنعتی ‌شریف را نیز در رزومه شغلی خود دارد در یک دهه اخیر به یکی از نمادهای آرامش و مدارا میان دولتمردان ایرانی بدل شده ‌بود. رئیس سازمان انرژی اتمی دولت اصلاحات که در اقدامی خلاف عادت دولت نهم حکمش در دوره محمود احمدی‌نژاد نیز تمدید شد؛ چهره‌ای که در جشن اتمی دولت نهم بی‌پروا از رئیس پیشین خود به نیکی یاد کرد و دستاوردهای هسته‌ای کشور را محصول مدیریت دولت‌های پیشین نیز دانست. صالحی در کرسی وزارت امور خارجه دولت دهم نیز قدبلندتر از سایر اعضا نشان می‌داد. در همه این ادوار کمتر رسانه‌ای توانسته بود تصویری غیرآرام از او را منتشر کند.

با همه این احوال می‌توان گفت بسیاری از عکاسان خبری یکشنبه پیشین فرصتی یافتند که برانگیختگی دولتمرد آرام و آراسته دهه اخیر را در فیگورهای متفاوت ثبت کنند. رئیس سازمان انرژی اتمی دولت یازدهم که معلوم بود به‌شدت نگران سرنوشت برجام است، پس از مکالمه خصوصی با روح‌الله حسینیان- یکی از نمایندگان منتقد برجام – که او و همکارش محمدجواد ظریف را به سبب تهیه برجام تهدید کرده‌ بود، به پشت تریبون مجلس رفت و با سخنان محکم، تا حدودی احساسی و در عین حال منطقی خود نقشی بسزا در تصویب کلیات برجام بازی کرد.

افشاگری صالحی درباره اظهارات حسینیان، جوی سنگین و منفی علیه این چهره منتقد دولت در افکار عمومی و بسیاری از رسانه‌های کشور به وجود آورد. تصور بر این بود که صالحی خرسند از این فرصت فراهم شده، حملات خود را به این نماینده تشدید کند، اما دیروز در اقدامی کمتر دیده‌شده در جغرافیای سیاست ایران- دست‌کم در یک دهه اخیر- این دولتمرد پس از دریافت خبر بستری شدن روح‌الله حسینیان در بیمارستان به عیادت او رفت و عملا به بسیاری از بازیگران عرصه سیاست در ایران درس مروت داد.

اکنون، فکر می‌کنید اگر صالحی دیروز به بیمارستان منتقل می‌شد، چند نفر از عزیزان منتقد برجام در بهارستان به عیادت او می‌شتافتند؟

با تمام این اوصاف، درس مروت صالحی نتیجه ای نداشت و حسینیان از کرده ی خود پشیمان نشد. امروز باز هم تهدیدات خود را تکرار کرد و بر جدیت سخنان توهین آمیزش تاکید کرد.