کد خبر: ۱۰۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۵

بذرپاش : طرح اجرای برجام مورد تایید فراکسیون اصولگرایان نبود


 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اجرای برجام مورد تایید فراکسیون اصولگرایان نبود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مهرداد بذرپاش سه شنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: در شان مجلس جمهوری اسلامی ایران نبود که مهم ترین طرح سیاست خارجی در این دوره را در عرض یک ربع بدون قرائت سایر پیشنهادات بخوانند و تصویب کنند.
وی ادامه داد: همه مجلس منتظر بود که تا پیشنهادات مطرح شود، موافق و مخالف صحبت کنند. مردم می خواهند بدانند که چه اتفاقاتی افتاده است.
نماینده مردم تهران گفت: مردم باید بدانند این طرحی که الزام آور است و تصویب شده چه بخش های مختلفی دارد و چگونه نگرانی از بازرسی های مراکز نظامی رفع می شود و چگونه مکانیزم بازگشت پذیری تحریم ها کنترل می شود.
وی اظهارداشت: پیشنهادات زیادی مطرح شده بود اما کمیسیون امنیت ملی در یک جلسه طرح مذکور را تصویب و پیشنهادات را کنار گذاشت و در صحن علنی مجلس نیز پیشنهادات زیادی وجود داشت که بعضا بسیار خوب و کارشناسی و دقیق بود.
بذرپاش درباره موضوعات پیرامون جلسه مشترک فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان برای تهیه طرح اجرای برجام گفت: بله جلساتی داشتیم و من از طرف فراکسیون اصولگرایان همراه با آقایان زاکانی و زارعی و از طرف رهروان آقایان بروجردی، جلالی و حقیقت پور حضور داشتند.
عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: البته در دو جلسه اول آقای لاریجانی حضور نداشت بلکه وی در جلسه آخر حضور داشت و در آن جلسه 11 پیشنهاد از طرف فراکسیون اصولگرایان مطرح شد که اکثر پیشنهادات پذیرفته شد اما تصمیم نهایی موکول به جلسه آخر با حضور رییس مجلس شد.
وی ادامه داد: در جلسه آخر از 11 پیشنهادی که در جلسه مشترک مطرح شده بود 9 پیشنهاد منتفی شد و فقط دو پیشنهاد آن هم در ماده 3 که ذکر شده بود اگر طرف مقابل بخواهد تحریم ها را برگرداند یا آنها را حفظ کند اقدام متقابلمان چه باشد که آمده بود ایران نیز باید اقدام متقابل انجام دهد و این اقدام باید سنگین تر از گذشته بوده تا بازدارنده باشد تا آنها نتوانند فشار آورند و ایران بتواند نسبت به اجرای توقف اجرای برجام اقدام کند.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این موضوع در جلسه مشترک ما تایید شده بود و در جلسه آخر بحث بر این بود که ایران اقدام داوطلبانه را متوقف کند که البته این هم مورد پذیرش ما بود. این که گفته می شود این طرح توافق دو فراکسیون بود درست نیست اما جلسات بین دو فراکسیون برگزار شد ولی بسیاری از پیشنهادات فراکسیون اصولگرایان رد شده است و یکی از دلایلی که ما نسبت به امضای آن خودداری کردیم این بود که این طرح خیلی جاری و ساری نیست و من هم آن را امضا نکرده ام.
وی در پاسخ به این سوال که رییس فراکسیون اصولگرایان چه نظری درباره این طرح داشتند گفت: آقای حداد چند روزی در بیمارستان بستری بودند و مریض بودند و روزهایی که جلسات برگزار می شود وی به دلیل عارضه بیماری نتوانسته بود حضور پیدا کند.
بذرپارش در پاسخ به این سوال که بر اساس گفته های حسینیان این طرح را قانون نمی داند، آیا شما آن را قانون می دانید گفت: این سوال شما درست نیست و من به آن پاسخ نمی دهم.