کد خبر: ۱۰۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۶۹

کلاهبرداری از فروشندگان سایت دیوار

 مردی که از کاربران سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، بعد از دستگیری به جرائمش اعتراف کرد.  به گزارش خبرنگار ما، فردی روز اول مرداد با مراجعه به دادسرای ناحیه ١٢ تهران اعلام کرد شخص ناشناسی به‌عنوان خریدار لوازم خودرو با او تماس گرفته و با ارائه حواله جعلی از وی کلاهبرداری کرده است.  مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «شخص ناشناسی با تلفن‌همراه من تماس گرفت و برای خرید انواع تسمه پروانه به قیمت تقریبی ١٤‌ میلیون تومان سفارش داد. به او گفتم حاضر به انجام معامله در قالب چک نیستم و فقط نقد معامله می‌کنم. این شخص موافقت کرد و شماره‌حساب مرا گرفت

. بعد از گذشت نزدیک به ٤٥ دقیقه، این شخص مجددا با من تماس گرفت و مدعی شد پول را حواله کرده است. من نیز لوازم خودرو را به‌وسیله وانت برای خریدار فرستادم و به راننده وانت تأکید کردم فقط در صورت دریافت حواله بانکی بار را تحویل دهد. در زمان تحویل بار، راننده وانت با من تماس گرفت و عنوان کرد حواله بانکی را دریافت کرده است. او لوازم خودرو را تحویل داد و حواله بانکی را برایم آورد اما پس از مراجعه به بانک متوجه شدم حواله جعلی است».  راننده وانت وقتی مورد پرس‌وجو قرار گرفت به کارآگاهان گفت: «در زمان تحویل بار تسمه پروانه‌ها به شخصی حدودا ٣٠ ساله، به نحوه رفتار او مشکوک شدم. در یک لحظه و درحالی‌که این شخص در حال مکالمه با گوشی تلفن‌همراهش بود، از او عکس گرفتم». کارآگاهان پس از در اختیارگرفتن تصویر متهم پرونده، با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی یکی از تبهکاران حرفه‌ای به نام «مسعود.ر» (٣١ساله) شدند که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بود. آنها درادامه با شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه آریاشهر، او را بازداشت کردند. «مسعود» پس از دستگیری، مجبور به اعتراف شد و درباره شیوه و شگرد انجام کلاهبرداری‌ها به کارآگاهان گفت: «با مراجعه به سایت دیوار افرادی را شناسایی می‌کردم که قصد داشتند اموال خود را بفروشند. درادامه تحت عنوان خریدار با آنها تماس می‌گرفتم و پس از توافق بر سر قیمت خرید، شماره‌حساب را گرفته و پس از جعل حواله بانکی و در زمان غیراداری مجددا تماس می‌گرفتم و با طرح این ادعا که پول را به حساب حواله کرده‌ام، درخواست می‌کردم اجناس خریداری‌شده را برایم از طریق پیک یا آژانس ارسال کنند. در زمان تحویل نیز، حواله جعلی را به راننده پیک یا آژانس می‌دادم و اجناس را می‌گرفتم»

.سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت:«با توجه به اعتراف صریح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری و شناسایی تعدادی از شکات و مال‌باختگانی که همگی آنها به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و با توجه به سابقه متهم در ارتکاب جرائم مرتبط با کلاهبرداری و به منظور شناسایی دیگر جرائم ارتکابی و مال‌باختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر متهم توسط مقام قضائی صادر شده است و از مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شده یا با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، درخواست می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه مراجعه کنند». سرهنگ میرزکی در پایان عنوان کرد: «به شهروندان و به‌ویژه کسبه توصیه می‌شود در صورت انجام هرگونه معامله با استفاده از خدمات بانکی از قبیل انتقال یا واریز پول به حساب، از واریز یا انتقال پول به حساب خود اطمینان حاصل و برای اطمینان از این موضوع حتما از خدمات پیامک بانکی استفاده کنند».