کد خبر: ۱۰۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۴۸

اژه‌ای: برخی درمورد مسئله هسته‌ای مبالغه می‌کنند و می‌گویند افتخار ملی است

معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمن از این جهت که دین مردم را از آن‌ها بگیرد مایوس است، با این حال امید دارد روح انقلابی و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از مردم ایران بگیرد و متاسفانه عده‌ای هم در داخل کشور خواسته یا ناخواسته دشمن را در این جهت همراهی می‌کنند و همانطور که اقدامات امام راحل را افراطی گری می‌دانستند،امروز هم ایستادگی بر اصول و مقاومت در تعامل زیاده خواهان و سلطه طلبان را تندروی و افراطی می‌دانند.
 معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمن از این جهت که دین مردم را از آن‌ها بگیرد مایوس است، با این حال امید دارد روح انقلابی و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از مردم ایران بگیرد و متاسفانه عده‌ای هم در داخل کشور خواسته یا ناخواسته دشمن را در این جهت همراهی می‌کنند و همانطور که اقدامات امام راحل را افراطی گری می‌دانستند،امروز هم ایستادگی بر اصول و مقاومت در تعامل زیاده خواهان و سلطه طلبان را تندروی و افراطی می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه کمیته قضایی شورای توسعه و امنیت پایدار ویژه غرب کشور که با حضور روسای کل دادگستری‌های آذربایجان غربی، کرمانشان، ایلام و کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات گفت: باید نشست‌هایی از این دست در جهت خدمت به مردم و نظام کشور اسلامی باشد و به همه خدمت گزاران در این خطه خسته نباشید می گویم.

سخنگوی دستگاه قضا در ابتدای جلسه اظهار داشت: امروز زیر نظر ولی امر هستیم و رهبری جامعه و کشور را شخصی که خداگونه، صالح و پخته است، عهده دار می‌باشد و ما برخلاف همه مردم دنیا که بعضا افرادی فاسد و ظالم برآن‌ها حکم می‌رانند هستیم و از همین نعمت بزرگ باید خدا را سپاسگزار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رهبری و ولی فقیه را یک نعمت بزرگ برای نظام دانست و افزود: همین دستاورد انقلاب بس است که ما شاکر پروردگار باشیم که رهبری راهبر و راهنما در کشور داریم.

وی در ادامه و در خصوص جلسه کمیته قضایی شورای توسعه و امنیت پایدار ویژه غرب کشور یادآور شد: در این جلسه جمعی از مسئولین چهار استان و مسئولان امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی حضور دارند و میزان اهمیت این جلسه را باید همچون اهمیت قضا و امنیت بدانیم.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: امید است بتوانیم با تبادل نظر همه مسئولان و دست اندرکاران امنیتی و قضایی، نهایت بهره وری را از این جلسات داشته باشیم و همه باید تلاش کنیم تا به وظایف و مسئولیت رسیدگی خود در این برهه حساس خوب عمل کنیم.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه برای رسیدن به اهداف نظام اسلامی سرمایه‌هایی داشته و داریم، تصریح کرد: هدف ما تحقق اهداف نظام اسلامی، آرمان‌های الهی و به طور ویژه تحقق فرامین حضرت حق است به همین منظور باید ببینیم برای رسیدن به این هدف چه سرمایه‌ها و امکاناتی در اختیار داریم و چه موانعی بر سر راه ما است.

وی افزود: افراد ظالم، جاهل و زیاده خواه با سرویس‌های اطلاعاتی‌شان، سلاح‌شان، ثروت دنیویشان و فریبکاری و شیطنت‌هایشان در مسیر تحقق اهداف ما قرار گرفته و می‌گیرند و به دنبال این هستند که ما را از رسیدن به اهداف خود بازدارند.

حجت الاسلام و المسلیمن محسنی اژه‌ای تصریح کرد: سلاح‌ها، ثروت‌ها، اطلاعات و ابزار اطلاعاتی آنها از ما بیشتر است و اگر ما با این دید به قضیه نگاه کنیم، می‌گوییم نمی‌توانیم حرکتی در مقابل آنها داشته باشیم؛ اما اگر به عقب برگردیم و ببینم در 36 سال گذشته چه موانعی بر سر راه بود و چگونه بر آن فائق آمدیم جور دیگری به قضایا خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به سختی‌ها و مشکلاتی که در ابتدای انقلاب وجود داشت، گفت: برخی از کمبودها و مشکلات در اوایل انقلاب نیز وجود داشت و با طرح یک پرسش می‌توان به گذشته نگاهی انداخت و آن اینکه امام راحل در اوایل انقلاب چه امکاناتی داشتند؟ آیا از تشکیلات، سلاح و یا امکانات بسیار برخوردار بودند؟ امام راحل با دست خالی ولی با اعتماد به مردم توانستند در مقابل یک نظام 2000 ساله شاهنشاهی و گسترده که مستظهر به قدرت و سلطه غرب بود، پیروز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از خنثی کردن شیطنت‌های دشمنان در طول تاریخ پس از انقلاب سخن گفت و افزود: ما جنگ را نیز با همه مشکلات و شرایطی که داشت پشت سر گذراندیم و از آن تاریخ تا به امروز نیز شیطنت‌های دشمنان را خنثی کردیم و درحال حاضر شیطان بزرگ یعنی آمریکا در برابر قدرت ایران خضوع می‌کند و حاضر می‌شود امتیاز بدهد و در پاره‌ای از موارد نیز حتی التماس کند و این موفقیت ایران چه دلیلی دارد؟

عده‌ای همسو با دشمن مقاومت در برابر زیاده خواهی را افراط می‌دانند

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن از این جهت که دین مردم را از آن‌ها بگیرد،مایوس است،گفت: با این حال امید دارد روح انقلابی و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از مردم ایران بگیرد و متاسفانه عده‌ای هم در داخل کشور خواسته یا ناخواسته دشمن را در این جهت همراهی می‌کنند و همانطور که اقدامات امام راحل را افراطی گری می‌دانستند،امروز هم ایستادگی بر اصول و مقاومت در تعامل زیاده خواهان و سلطه طلبان را تندروی و افراطی می‌دانند.

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه سخنانش گفت: مردم ما حقیقتا مستحق خدمت هستند و هیچ مسئولی از صدر تا ذیل نباید در خدمت به مردم منتی بر کسی داشته و اگر دستگاهی و یا مسئولی در انجام وظیفه ناکام بود نباید فرافکنی کند و گناه آن را به گردن دیگری بیاندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این نباید مبالغه گویی کنند و مردم را به اشتباه بیندازد. همین مسئله هسته‌ای که برای رفع تحریم‌ها و رفع مشکلات مردم ایران حاضر شد قدری تنزل کند ولی برخی در این خصوص خیلی مبالغه می‌کنند و می‌گویند افتخار ملی است و به گونه‌ای حرف می‌زنند که دشمن و دوست را به اشتباه می‌اندازند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد:همه بدانیم اگر نظام سلطه و شیطان بزرگ آمریکا حاضر شده‌اند بخشی از حق مردم را به رسمت بشناسند بر اثر قدرت و اقتدار و مقاومت ایران در طول 36ساله بعد از انقلاب بوده است وگرنه هیچ وقت حاضر نبودند به طرف مذاکره امتیازی بدهند.

ضرورت مراقبت در برابر نفوذها

حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در پایان با اشاره به ضرورت مراقبت در برابر نفوذهای دشمن،گفت: همه مسئولین اطلاعاتی و قضایی و همه مسئولین و نهادها و آحاد مردم باید مراقب نفوذ و اثرگذاری دشمن بر تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها باشند و از چهره بزک کرده دشمن هم فریب نخورند.