کد خبر: ۱۰۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۷۹
فایننشال تایمز:

همه در غرب منتظر اختلاف روحانی و پوتین هستند

برخی کشورهای غربی تصور می‌کنند که اتحاد ایران و روسیه در مورد بحران سوریه یکی از مسائلی است که تا حل نشود سوریه روی آرامش نخواهد دید. اما حملات تروریستی اخیر در اروپا نشان داد که این تلقی از آشوب‌های سوریه و عراق چندان صحیح نیست. البته دنیا درباره این اتحاد کمی متعجب است. ایران و روسیه قرن‌ها اختلافات ریشه‌ای و عمیق با یکدیگر داشته‌اند.
فایننشال تایمز در مورد بحران سوریه نوشت برخی کشورهای غربی تصور می‌کنند که اتحاد ایران و روسیه در مورد بحران سوریه یکی از مسائلی است که تا حل نشود سوریه روی آرامش نخواهد دید. اما حملات تروریستی اخیر در اروپا نشان داد که این تلقی از آشوب‌های سوریه و عراق چندان صحیح نیست. البته دنیا درباره این اتحاد کمی متعجب است. ایران و روسیه قرن‌ها اختلافات ریشه‌ای و عمیق با یکدیگر داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، جنگ‌های تاریخی میان این دو روی داده و شرایط پیچیده‌ای تا همین اواخر یعنی دوران شوروی میان این دو کشور برقرار بوده است. حالا گویی سوریه تبدیل به نقطه عطفی شده برای نزدیکی هر چه بیشتر این دو کشور.

این گزارش در ادامه نوشت سوریه انتظار دارد در سفر دوشنبه ولادیمیر پوتین به تهران رئیس‌جمهوری روسیه با حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران درباره این کشور گفت‌وگو کند تا از فرصت پیش‌آمده در نشست‌های صلحی که در وین برگزار می‌شود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

کریستوفر فیلیپس، کارشناس مسائل سوریه گفت ایران و روسیه در سوریه اهداف و منافع مشترک کوتاه‌مدت دارند، اما به‌دنبال اهداف بلندمدت برای همکاری‌های دوجانبه در فضای خارج از جنگ می‌گردند. این کارشناس در ادامه گزارش نوشت تهران و مسکو در مورد سوریه و مخصوصا آینده سیاسی بشار اسد با یکدیگر اختلافاتی دارند و غرب منتظر است که ببیند این اختلافات منجر به شکافی میان این دو کشور در موضوع سوریه می‌شود یا نه.