کد خبر: ۱۰۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۹

درخواست از کامرون برای استفاده از واژه داعش


یک نماینده محافظه کار مجلس انگلیس در نامه ای به دیوید کامرون نخست وزیر این کشور از وی خواست در اشاره به گروه تروریستی مستقر در عراق و سوریه به جای عبارت 'دولت اسلامی' از عبارت 'داعش' استفاده کند.

 به نقل از روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن 'رحمان چیستی' از نمایندگان مسلمان مجلس عوام و هم حزبی دیوید کامرون، در این نامه رسما از دولت انگلیس خواست تا از لفظ 'داعش' به جای 'دولت اسلامی' استفاده کند.
وی در نامه خود به کامرون نوشت: ' اگر از این لفظ (داعش) برای اشاره به این گروه ترویستی استفاده کنیم، مشروعیتی را که آنها به دنبال آن هستند، سلب خواهیم کرد.'
این نماینده منطقه 'گیلینگهام' و 'رینهام' چهار ماه است که با راه اندازی کمپینی برای تغییر نام این گروه تروریستی و انجام اقداماتی نظیر نگارش مقاله و طرح موضوع در روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، خواسته خود را دنبال می کند. اما طرح وی پس از حملات تروریستی پاریس که به کشته شدن 130 نفر انجامید، مورد توجه دوباره قرار گرفت.
دولت فرانسه از سپتامبر 2014، از لفظ داعش برای اشاره به این گروه تروریستی استفاده می کند.
اکثر رسانه ها و مقامات غربی و از جمله در انگلیس گروه تروریستی داعش را 'دولت اسلامی' می خوانند ولی پس از جنایات اخیر این گروه، انتقادات از چنین رویه ای افزایش یافته و به همین دلیل استفاده از لفظ 'داعش' بیشتر شده است.

منبع: ایرنا