کد خبر: ۱۱۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۴

«نیوزویک» جمعه خونین پاریس را چطور به تصویر کشید؟

شماره جدید نیوزویک برج ایفل را به همراه تاریخ ۱۳ نوامبر با زمینه ای مشکی به تصویر کشانده تا بدون اشاره به خاستگاه تأسیس و گسترش داعش تنها به تاریکی اقدام تروریست ها در جمعه خونین فرانسه بپردازد.

به گزارش مهر، هفته نامه نیوزویک توسط مؤسسه واشنگتن پست در شهر نیویورک آمریکا به چاپ رسیده و ۲۷ نوامبر برای علاقه مندان در نقاط مختلف جهان عرضه خواهد شد.

حادثه خونبار جمعه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) در پاریس محور اصلی این شماره از هفته نامه نیوزویک بوده به گونه ای که عکس روی جلد تصویری از برج ایفل را با پس زمینه مشکی به همراه تاریخ ۱۱.۱۳ به نمایش گذاشته است.

«نیوزویک» جمعه خونین پاریس را چطور به تصویر کشید؟

جمعه ۱۳ نوامبر، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شدند. یک روز بعد گروه تروریستی داعش مسؤلیت این حمله را بر عهده گرفت و اروپا را به تکرار اقدامات تروریستی دیگری تهدید کرد.

گزارش مذکور در نیوزویک تنها به پیامدهای حادثه مذکور پرداخته؛ در حالیکه داعش رخدادی نوظهور است که با حمایت محور غربی-عربی-صهیونیستی و در راستای اهداف ویژه ای از قبیل سرنگونی حکومت بشار اسد، افزایش فروش تسلیحات غرب در منطقه، بر هم زدن ثبات خاورمیانه و .... چند سالی است تأسیس شده است. این گزارش نیز همانند گذشته، تنها به بررسی معلول تروریست ها پرداخته و از علت ماهوی پیدایش آن ها سخنی به میان نمی آورد.

گزارش دیگری که در حوزه بین الملل این شماره منتشر شده است، انفجارهای انتحاری منطقه «برج البراجنه» در «ضاحیه» واقع در جنوب بیروت است که برگ دیگری از جنایت های تروریست ها در منطقه تحت نفوذ حزب الله را به ثبت رساند. این منطقه پیشتر نیز مورد حملات تروریستی صهیونیست ها واقع شده بود. برخی از منابع، هدف قرار دادن چند مسئول امنیتی حزب الله لبنان را از اهداف تروریسم تکفیری-صهیونیستی در ارتکاب این جنایت اعلام کردند.

تیتر انتخابی نیوزویک برای این قسمت با عنوان «قتل نفس و خوکشی» جهت گیری غربی مطلب منتشره مذکور را به وضوح به منصه ظهور کشانده است.

در ادامه مطالبِ مربوط به حوزه بین الملل، آزادسازی شهر «سنجار» در استان «نینوا» توسط ارتش و نیروهای مردمی عراق از لوث وجود تروریست های داعش و همچنین انتخابات میانمار است که با وجود ادامه آوارگی مسلمان در این کشور و قتل عام آن ها، این هفته نامه مطلع «آزاد و منصفانه» را به عنوان صفت و عنوانی برای آن انتخاب کرده است.
منبع: مهر