کد خبر: ۱۱۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۵

توصیه‌های مهم سفیر ایران در عراق به زائران اربعین



سفیر ایران در عراق گفت: تاکنون حدود 450 هزار نفر از مرزهای کشور به عراق وارد شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا بعد از اربعین به 2 و نیم میلیون نفر برسد.

حسن دانایی‌فر بعد از نشست با استاندار واسط عراق که در مرز مهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: برخلاف سال گذشته که در چنین مناسبت‌هایی گاه زائران ایرانی می‌توانستند با کارت ملی نیز به عتبات عالیات سفر کنند امسال این قانون برداشته‌ شده و زائران حتماً باید با دریافت روادید و همراه داشتن گذرنامه وارد این کشور شوند.

او ادامه داد: مردم تحت هیچ شرایطی بدون روادید و گذرنامه برای ورود به عراق اقدام نکنند چراکه هرگونه ورود بدون روادید و گذرنامه زائران اربعین حسینی (ع) به خاک عراق تبعات قانونی و امنیتی برای خود آنان ایجاد می‌کند.

دانایی‌فر افزود: افزون بر مجازات قانونی که این کشور برای ورود غیرمجاز مصوب کرده، مساله افزایش مخاطرات امنیتی نیز برای ورود بدون گذرنامه موردنظر است.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: تاکنون بیش از 450 هزار زائر ایرانی از مرزهای مختلف وارد کشور عراق شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا بعد از اربعین این تعداد زائر به بیش از 2 و نیم میلیون نفر افزایش یابد.

دانایی‌فر در ادامه و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت طرف مقابل برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: در چند ماه گذشته مسوولان مرتبط دولت عراق نشست‌های مستمری برای آمادگی و هماهنگی استقبال از زائران برگزار کرده‌اند که سفارت ایران نیز در این نشست‌ها شرکت داشته است.

وی تأکید کرد: به‌زودی تعداد 610 کامیون از طرف جمهوری اسلامی برای کمک به موکب‌های مستقر در کشور عراق اعزام خواهند شد.
منبع: ایسنا