کد خبر: ۱۱۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۹

امین زاده: مسائل حقوقی حادثه منا درحال پیگیری است


 معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مسائل حقوقی حادثه منا در قالب گروهی مرکب از دادستان کل کشور، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت درحال پیگیری است .


به گزارش ایرنا دکتر الهام امین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا دربوشهر افزود:شورای امنیت ملی سمت هماهنگی این مجموعه را بر عهده دارد و قرار است پیگیری غرامت برای آسیب دیدگان و قربانیان ، موضوع تضمین رسمی برای عدم تکرار در سال های آینده و نحوه مدیریت آئین حج را پیگیری کند.
وی یادآورشد: همچنین از طریق وزارتخانه امورخارجه نیز رایزنی برای سرعت بخشی در تشکیل کمیته حقیقت یاب در حال انجام است تا ابعاد این فاجعه بررسی شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهارداشت: همچنین هیاتی از شورای امنیت ملی موضوع برجام را بررسی می کند که بعد حقوقی آن نیز رسیدگی می شود.
وی از ارتقای سطح حقوقی دستگاههای اجرایی در استانها خبر داد و گفت: پیشنهادی در استانها برای ارتقای معاونین حقوقی مدیران کل به وزارت کشور داده شده است که به صورت مستقیم با شخص استاندار در تماس باشند تا در زمان عقد قرارداد فردی حقوقی فرایندهای مختلف بررسی کند.
امین زاده افزود: این پیشنهاد به وزارت کشور داده شده است که اگر این طرح را وزارت کشور به سازمان مدیریت و برنامه ریزی دهد و در داخل ساختار استانداری ها دیده شود ساختار حقوقی دستگاههای اجرایی تقویت می شود.
وی بااشاره به اینکه در این سفر کمیته مستند سازی دولت نیز در بوشهر تشکیل می شود ادامه داد: باتوجه به اینکه صدور رای مشکلات املاک در تهران انجام می شود با تشکیل این کمیته در بوشهر بسیاری از مشکلاتی که سالهاست این استان از آن رنج می برد حل می شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: همچنین در شورای هم اندیشی هماهنگی حقوقی دستگاههای اجرایی نیز در رابطه با دفاع از اموال بیت المال و مسائل مربوط به عقد قراردادهای دولتی بحث و گفت وگو می شود.
امین زاده افزود: در نشست با فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی نیز قوانین مزاحم فعالیت های تجاری از نگاه فعالان اقتصادی بوشهری بررسی و به تهران منتقل خواهد شد تا زمینه حل آن فراهم شود.
همچنین معاون حقوقی رئیس جمهوری بامداد روز دوشنبه پس از ورود به بوشهر با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان با قرائت فاتحه و نثار شاخه های گل ادای احترام کرد.
الهام امین زاده در فرودگاه بین المللی بوشهر از سوی استاندار، معاونان استانداری و دیگر مدیران این استان مورد استقبال قرار گرفت.
امین زاده در این سفر در نشست با اعضای اتاق بازرگانی بوشهر موانع فراروی تسهیل تجارت و فعالیت های بازرگانی و قوانین دست و پاگیر در این بخش را بررسی و با تشکیل کمیسیون مستند سازی ریاست جمهوری به موارد حقوقی در حوزه املاک استان بوشسهر رسیدگی خواهد کرد.
نشست با امام جمعه بوشهر، تشکیل نشست های هم اندیشی شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی، اتاق بازرگانی و استادان حقوق مراکز آموزش عالی و کانون وکلای استان به ریاست معاون حقوقی رئیس جمهوری و گفت گو با خبرنگاران از برنامه های پیش بینی شده در سفر معاون حقوقی رئیس جمهوری به بوشهر است.
در این سفر سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاههای اجرایی، مدیرکل پژوهش های حقوقی، رئیس مستند سازی دولت، معاون امور هماهنگی و رفع اختلاف دستگاههای اجرایی، مدیرکل حقوقی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس امورحقوقی و قراردادهای سازمان مدیریت، مدیرکل اموال دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیرکل تمرکز اسناد و املاک سازمان ثبت و اسناد، مشاور حقوقی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و سرپرست روابط عمومی امور حقوقی رئیس جمهوری امین زاده را همراهی می کنند