کد خبر: ۱۱۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۴

چین علیه داعش "جنگ" به راه می‌اندازد


به دنبال اعدام یکی از شهروندان چین به دست تروریست‌های داعش، رئیس‌جمهوری چین گفته است که علیه این گروه تروریستی جنگ به راه می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، گروه تروریستی موسوم به داعش اخیرا از اعدام یک شهروند چینی 50 ساله به نام "فان جینگوی" خبر داد که در کنار یک شهروند نروژی به اسم "اوله جان" اعدام شد. در واکنش به آن شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین گفت که عملیات‌های تروریستی خشونت‌بار را سرکوب می‌کند و به جنگ علیه داعش می‌پیوندد.

رئیس‌جمهوری چین گفت: چین همکاری با جامعه بین‌المللی را تقویت می‌کند و قاطعانه عملیات‌های تروریستی خشونت‌بار را که جان بی‌گناهان را می‌گیرد و صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد، سرکوب می‌کند.

داعش در مجله دابق خود تصاویر بزرگی از دو مرد اعدام شده، منتشر کرد. این اخبار جدید به آتش کشته شدن سه شهروند چینی در گروگانگیری مالی افزود. شی جینپینگ این حملات "ظالمانه و وحشیانه" به هتلی در مالی را که 27 کشته بر جای گذاشت، محکوم کرد. وی گفت: این سازمان تروریستی بدون توجه به وجدان انسانی و پایه‌های اخلاقی دست به قتل عمد و اقدامات خشونت‌بار می‌زند. دولت چین قویا این اقدام غیر انسانی را محکوم کرده و قاطعانه با عاملان آن برخورد می‌کند.