کد خبر: ۱۱۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۸

گل محمدی: پیروزی بر رئال دیگر برای ما بارسایی‌ها جذابیتی ندارد!


یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب‌آهن که تیمش دربی حساس اصفهان را در جام حذفی پیش رو دارد، برای این بازی دغدغه‌ای ندارد چون تیمش را «حذفی‌باز» می‌داند و معتقد است با وجود بعضی از بازیکنان که تجربه زیادی در جام حذفی دارند، شرایط رسیدن به فینال مهیاست.
به گزارش نامه نيوز به نقل از خبرورزشی، با این وجود گل‌محمدی از بعضی مسائل نیز به شکل خاصی انتقاد می‌کند.

چرا از تساوي مقابل صبا با توجه به روند خوب نتيجه‌گيري‌تان رضايت داشتيد؟
بازي با صبا سخت، درگيرانه و جاندار بود. ديداري كه هم ما مي‌توانستيم ۳ امتياز را بگيريم و هم صبا، البته در اين بين موقعيت‌هاي گل ما جدي‌تر بود اما با توجه به زمين قم، بازي مستقيم صبا و توپ‌هاي سومي كه تيم صبا از آن بهره مي‌برد، شرايط دشوار مي‌شد.

گويا مشكلاتي داشتيد كه قبل از ديدار با صبا خيلي ناراحت‌تان كرده بود.
بله، متأسفانه ما تعداد زيادي از بازيكنان‌مان را به علت همراهي تيم ملي در اختيار نداشتيم. مثلاً كاوه رضايي بازيكن ملي‌پوش ما حتي بعد از بازگشت از گوام يك جلسه هم با تيم ما تمرين نكرد. بازيكنان بسيار خسته تيم اميد هم كه از امارات برگشته بودند فقط دو جلسه با ما تمرين كردند. از سوي ديگر دو ملي‌پوش لبناني‌مان هم سه روز قبل از بازي ما، با تيم ملي مقدونيه بازي كرده بودند.

واقعاً با ۱۰ بازيكن تمرين كرديد؟!
ما تيمي جوان داريم. براي ما افتخار است كه بازيكنان مختلفي را در رده‌هاي مختلف سني در تيم ملي داشته باشيم اما از سوي ديگر و با توجه به مشكلاتي كه پيش آمده، ما گناه نكرديم كه بازيكنان جوان و ملي‌پوش زيادي داريم. متأسفانه همكاري چنداني از سوي سازمان ليگ و مربيان تيم ملي با ما نشده است. مسلماً با اين شرايط اذيت مي‌شويم، آن‌قدر كه بعضي وقت‌ها مي‌گوييم كاش اين همه بازيكن جوان نمي‌ساختيم. در هفته گذشته فقط با ۱۰ بازيكن تمرين كرديم. از مسئولان سازمان ليگ و كادر فني تيم ملي مي‌خواهيم فكري اساسي براي بازيكنان ملي‌پوش ما بكنند. هيچ‌وقت دوست نداريم بازيكن به تيم ملي ندهيم چون همكاري با تيم ملي را يك افتخار و وظيفه مي‌دانيم اما اين توقع را هم داريم كه اگر همه‌جور همكاري مي‌كنيم، شرايط تيم ما هم براي بازي‌ها در نظر گرفته شود چون بيشترين تعداد ملي‌پوش را داريم.

گويا از داوري بازي‌تان مقابل صبا هم ناراضي بوديد؟
نه، من هيچ گلايه‌اي از داوري نداشتم و اتفاقاً يك تشكر ويژه هم از داور بازي‌مان با صبا، آقاي حيدري دارم كه به عنوان يك داور بين‌المللي قضاوت بسيار خوبي را ارائه داد و دو تيم ميزبان و مهمان از قضاوت ايشان رضايت داشتند.

بعضي‌ها تيم ذوب‌آهن را تيمي حذفي‌باز مي‌دانند، با اين لقب براي تيم‌تان موافقيد و براي بازي حساس‌تان در نيمه نهايي با سپاهان چه صحبتي داريد؟
بله، واقعيت اين است كه تيم من حذفي‌باز است. در تيم ما بازيكناني حضور دارند كه تجربه خوبي از بازي‌هاي حذفي دارند. تيم سپاهان هم تحولات زيادي داشته و دربي اصفهان هميشه براي مردم اصفهان اهميت زيادي داشته است. ما هم در اين بين تمام تلاش‌مان را انجام خواهيم داد تا با ارائه بهترين بازي به فينال جام حذفي برسيم.

شما هر دو دربي (پايتخت و اصفهان) را تجربه كرده‌ايد. چه تفاوتي بين اين دو دربي وجود دارد؟
حساسيتي كه در دربي تهران وجود دارد، خيلي نسبت به دربي اصفهان زياد است و در واقع در دربي اصفهان بازيكنان با حساسيت كمتري كار مي‌كنند. شايد دربي اصفهان، دربي فراگيري در ايران نباشد اما در خود اصفهان بازي مهمي براي مردم محسوب مي‌شود و از سطح كيفي خيلي خوبي برخوردار است.

با حضور استيماچ، پيروزي بر سپاهان را براي تيم‌تان سخت نمي‌دانيد؟
استيماچ هنوز يكي، دو هفته است به ايران آمده، بنابراين فعلاً نمي‌توان راجع به سرمربي كروات حرف زد اما سپاهان بازيكنان باهوش و تأثيرگذاري در تركيبش دارد و از مهره‌هاي بسيار خوبي نيز بهره مي‌گيرد.

قبل از قهرماني سال قبل‌تان در جام حذفي، به ما گفتيد كه خواب قهرماني ديده‌ايد، اين ‌بار خوابي نديده‌ايد؟
اجازه بدهيد ابتدا در بازي نيمه ‌نهايي پيروز شويم تا بعد، فعلاً هم خوابي نديده‌ام چون بايد به نيمه ‌نهايي و اين ديدار بپردازيم و بعد در مورد قهرماني حرف بزنيم.
گويا در اينستاگرام به همراه پسرتان، اميرحسين شديداً براي رئالي‌ها كري خوانديد و در تمرين هم اين روند را عليه همكار و بازيكنان‌تان ادامه داديد.
واقعاً پيروزي بر رئال براي ما بارسايي‌ها جذابيت ندارد چون در اين چند ساله خيلي آنها را شكست داده‌ايم اما با اين وجود از آنجا كه يكسري از دوستان خيلي براي ما كري مي‌خواندند، بد نديديم بعد از پيروزي براي رئالي‌ها كري بخوانيم. اتفاقاً همين امروز (ديروز) هم به همراه اميرحسين (پسرم)، با مجتبي حسيني دستيارم و چند تن ديگر از بازيكنان‌مان كه متأسفانه اكثراً رئالي هستند، كري خوانديم. بازيكناني نظير كاوه رضايي، مرتضي تبريزي و مسعود حسن‌زاده