کد خبر: ۱۱۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۵

روزنامه کویتی ادعا کرد: اولین عملیات زمینی روسیه در سوریه انجام شد


یک روزنامه کویتی مدعی شد که نیروهای پیاده نظام روسیه با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای، بدون مشارکت نیروهای سوری، نخستین عملیات خود را در خاک این کشور انجام دادند.
 برخی از منابع خبری از وجود نیروهای زمینی روسیه در خاک سوریه خبر داده بودند و می‌دهند.
 
روزنامه «الرأی» کویت به نقل از منابعی که آنها را منابع فرماندهی سوری می‌نامد مدعی شد: «برای نخستین بار نیروهای پیاده‌نظام روسیه تحت حمایت تانک‌ها و جنگنده‌ها در عملیات حمله به نیروهای معارض تکفیری سوریه میان ریف "لاذقیه" و ریف "ادلب" شرکت کردند» و موفق شدند کنترل یکی از ارتفاعات راهبردی را بدون زخمی شدن یک نفر از نیروهای خود به دست بگیرند.
 
به گزارش این روزنامه، «مانور نظامی زنده ارتش روسیه در خاک سوریه مستلزم مشارکت دادن یک گردان پیاده نظامی است که با بمباران موقعیت مورد نظر توسط توپخانه 130 میلیمتری پیشرفته و جنگنده‌های سوخو SU-25M شرایط آن فراهم شد تا با دقت و بدن هیچ گونه تلفاتی در میان نیروهای مهاجم، کنترل یکی از ارتفاعات حساس به دست گرفته شود؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد ارتش روسیه نیروهای خود را در سطح بالایی از آمادگی آماده درگیری با دشمن می‌کند... زیرا کرملین تصمیم گرفته است با قدرت وارد سوریه شود و خاک شام را یک میدان آموزشی واقعی می‌داند که قدرت خود را نشان و جنگ‌افزارهای خود را توسعه می‌دهد که از سال‌های طولانی در هیچ جنگ واقعی شرکت نکرده بودند».
 
این منابع همچنین ادعا کردند: «فرماندهی سوریه حمایت لوجستیکی از جنگی را بر عهده داشت که نیروهای روس برای نخستین بار در خاک سوریه انجام دادند که البته به درخواست روسیه بدون مشارکت سوریه یا همپیمانانش بود تا آمادگی نیروی پیاده نظام حاضر در سوریه امتحان شود... این جنگ چندین ساعت طول کشید و در جریان آن این قله راهبردی پاکسازی شد و شماری از تروریست‌ها کشته شدند».
 
منابع مذکور در پایان تأکید کردند: «روسیه فقط با قدرت در آبهای گرم حضور ندارد بلکه قوانین و اقداماتی را که مناسب دانسته وضع کرده است. در گذشته روسیه با شرم و حیا به دریای مدیترانه نزدیک می‌شد ولی امروز ناوگان بزرگی را آورده است که مانور زنده برگزار و قواعد و اقداماتی را برای فرودگاه‌ها و کشتی‌ها وضع می‌کند».
منبع: فارس