کد خبر: ۱۱۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۸

واکسن‌های جدید در جهت جلوگیری از سرطان تولید شود



رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه باید در زمینه تولید واکسن‌های جدید خودکفا شویم، گفت: افزایش تحقیقات در حوزه تولید واکسن لازم است.

به گزارش فارس، حسینعلی شهریاری در حاشیه بازدید از مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه تولید واکسن طی چند سال گذشته گفت: خوشبختانه انستیتو پاستور ایران که زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است با اقدامات تولیدی و تحقیقاتی خود توانسته کمبود واکسن را مرتفع سازد.

وی با تأکید بر لزوم افزایش تحقیقات در حوزه تولید واکسن، افزود: در سال‌های گذشته، ایران صادرکننده واکسن به سایر کشورها بوده است، بنابراین باید تلاش کرد تا در این حوزه به‌عنوان مرجع تولید واکسن در منطقه شناخته شویم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین، بر لزوم توجه مجلس به این مجموعه تحقیقاتی و نگاه ویژه به اعتبارات این مجموعه در بودجه سال 95 تأکید و ابراز امیدواری کرد تا در تولید واکسن‌های جدید و تعداد واکسن‌های تزریقی به مردم خودکفا شویم.

شهریاری با اشاره به تولید واکسن پنتاوالان (واکسن پنج‌گانه) در کشور، گفت: لازم است واکسن‌های جدیدی در جهت جلوگیری از بیماری‌هایی مثل سرطان در کشور تولید شود.

وی در ادامه، بابیان اینکه در سال گذشته 50 میلیارد ریال به بودجه تولیدی و تحقیقاتی انستیتو پاستور اضافه شد، افزود: لازم است در زمینه تحقیقات، واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری‌ها نگاه مسئولان به سمتی رود که بیشتر به بخش تحقیق و تولید واکسن توجه کنند.