کد خبر: ۱۱۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۲

«حزب الله» و «فتح» با انتفاضه سوم فلسطین اعلام همبستگی کردند



حزب الله لبنان و جنبش «فتح» - اقلیم لبنان، در همایشی تحت عنوان «قدس برای ماست» با انتفاضه سوم فلسطینیان اعلام همبستگی کردند.


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حزب الله» لبنان و جنبش «آزادی بخش فلسطین» (فتح) – اقلیم لبنان، همایشی تحت عنوان «قدس برای ماست» در «قلعه شقیف» و موزه دفاع مقدس «ملیتا» واقع در جنوب لبنان برگزاری کردند.

به گزارش وبگاه خبری «العهد»، حزب الله و جنبش فتح با برگزاری برنامه‌ای مشترک به مناسبت یازدهمین سالروز درگذشت «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین، از جنوب لبنان همسبتگی خود با انتفاضه سوم فلسطینیان را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، مقامات حزب الله و جنبش فتح در سخنانی با اشاره به تروریسم صهیونیستی و تکفیری، هر گونه جنایت تروریستی از جمله انفجارهای انتحاری اخیر برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کردند.

این گزارش حاکی است که در این مراسم که بیش از 350 تن از شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی حضور داشتند، فیلمی درباره موزه دفاع مقدس ملیتا پخش شد.

«رفعت شناعه» دبیر اقلیم لبنان جنبش فتح در سخنانی به سفر «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: کری برای کمک به سیاست نمی‌آید بلکه برای کاشتن میزان بیشتری کینه و حیله آمده و امروزه به «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا می‌گوییم که ما ملتی هستیم که شعله انقلاب خود را به منظور آزادی و از بین بردن شهرک سازی‌ها از سرزمین‌هایمان و برپایی کشورمان به پایتختی قدس شریف، فروزان کرده‌ایم.

شیخ «زید ظاهر» از مقامات حزب الله در منطقه «صیدا» به انتفاضه سوم فلسطینیان پرداخت و با بیان اینکه تحولات این انتفاضه را لحظه به لحظه پیگیری می‌کنیم، آشتی ملی گروه‌های فلسطینی و پایان دادن به چند دستگی را خواستار شد.