کد خبر: ۱۱۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۴۶

پوتین بدون تشریفات دیپلماتیک به دیدار مقام معظم رهبری رفت


ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از ورود به فرودگاه مهرآباد تهران بدون آنکه در قالب تشریفات دیپلماتیک مرسوم مورد استقبال رسمی قرار بگیرد، به طور مستقیم به دیدار مقام معظم رهبری رفت.

رئیس‌جمهور روسیه و هیئت همراه او که ظهر امروز برای حضور در اجلاس کشورهای صادرکننده گاز وارد تهران شده‌اند، در اقدامی کم‌سابقه از فرودگاه مهرآباد به‌طور مستقیم به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند.

به نظر می‌رسد این برای اولین‌بار باشد که رئیس‌جمهور کشوری خارج از تشریفات دپیلماتیک به‌طور مستقیم از فرودگاه به دیدار مقام معظم رهبری می‌رود. تصاویر منتشر شده از لحظه ورود پوتین به تهران نشان می‌دهد که اگرچه محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در فرودگاه به استقبال رئیس‌جمهور روسیه رفت، اما از تشریفات «فرش قرمز» و حضور در اتاق وی.آی.پی خبری نبود و پوتین از روی باند فرودگاه مستقیما بر خودروی زرهی تشریفاتی خود سوار شد و دفتر مقام معظم رهبری را به‌عنوان اولین مقصد خود در سفر به تهران برگزید.

ولادیمیر پوتین هشت سال قبل نیز که برای حضور در اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر در سفری یک‌روزه به تهران آمده بود، با مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.