کد خبر: ۱۱۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۹

شوهانی: امیدوارم تندروها نبض انتخابات 94 را به دست نگیرند/ تشکیل جبهه اعتدال جدی است

 عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس می گوید: در مجلس بعدی شاهد فضای افراطی گری نخواهیم بود.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرآنلاین، درباره ارزیابی خود از نقش احتمالی تندروها در انتخابات آتی مجلس، اظهار کرد: امیدوارم که این اتفاق نیفتد و تندروها نتوانند نقش تاثیر گذاری در انتخابات 94 داشته باشند و نبض فضای تبلیغات انتخابات را در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که مجلس معتدلی شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با شرایط فعلی کشور و رویکردی که دولت دارد و شعار اعتدال گرایی سرداده به نظر می رسد که مجلس آینده  نیز در همین راستا خواهد بود.

نماینده مردم ایلام در مجلس با بیان که در مجلس دهم افراد معتدل هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا ورود پیدا می کنند، گفت: در بدنه دولت نیز شاهد حضور اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان معتدل هستیم.

شوهانی با تاکید بر اینکه به نظر می رسد در انتخابات آتی مردم نیز به سمت اعتدالیون خواهند رفت، افزود: در این صورت، حداقل اتفاقی که می افتد این است که در مجلس بعدی شاهد فضای افراطی گری نخواهیم بود.

وی ادامه داد: منطقه، وضعیت نا آرامی دارد و دولت یازدهم نیز دولت معتدلی است و اقدامات بسیار خوبی نیز در حوزه سیاست خارجی و سیاست داخلی انجام داده است. با تمام این تفاسیر، کشور نیازمند مجلسی آرام و معتدل است که هم بتواند با دولت به خوبی کار کند و هم وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: البته ما نمی گوییم که مجلس یک دست باشد، چون یکدست بودن مجلس نیز برای کشور خوب نیست، اما باید مجلسی باشد که بتواند با دولت تعامل داشته باشد و کار کند.

شوهانی تصریح کرد: به نظر من ترکیب مجلس آینده به گونه ای است که از همه طیف های سیاسی در آن حضور دارند اما شاید اکثریت آن با افراد معتدل و معقول تر جریانات سیاسی باشد.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با تشکیل جبهه اعتدال با محوریت علی لاریجانی،خاطرنشان کرد: متولی تکشیل این جبهه، فراکسیون رهروان ولایت است و آنطور که من شنیده‌ام، دوستان ما در این فراکسیون برای انتخابات مجلس آینده برنامه جدی دارند و می خواهند ورود کنند.

 وی با بیان اینکه به نظر می رسد که این جریان مورد استقبال واقع شود، گفت: این جبهه در این مدت، با دولت کنار آمده و کار کرده است و در عمل نیز همراهی خود را با برنامه های دولت از جمله تصویب برجام نشان داده است. این جبهه می تواند چهره های معقول خارج از مجلس را نیز به سمت خود بکشاند و تا قبل از انتخابات برنامه ای برای تشگیل کنگره و حزب نیز دارند.

شوهانی هچنین در پاسخ به این سئوال که آیا علی لاریجانی نیز از تشکیل این حزب استقبال کرده است؟، گفت: قطعا اینگونه است چرا که اعضای فراکسیون اکثریت مجلس، بدون هماهنگی با دکتر لاریجانی کاری انجام نمی دهند و حتما هماهنگی های خود را انجام داده اند. ضمن اینکه می توان گفت که بدون لاریجانی هم کار آن ها پیش نخواهد رفت.